  • 1. Data: 2010-02-11 22:31:18
    Temat: Re: Umowa zlecenie i faktura vat - podwójny dochód
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:17279cfa-52d3-422f-a715-bcead50cd375@x22g2000yq
    x.googlegroups.com...
    Witam,

    >Mam problem z prawidłowym rozliczeniem na PIT 36. Zgodnie z
    >dokumentami powinnam wpisać ten dochód w Działalność gospodarcza i
    >działalność wykonywana osobiście. Jak z tego wybrnąć?
    >Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc.

    Ja bym nie wpisywal z PIT-11 tego dochodu natomiast skontaktowalbym sie z
    wystawca PIT-11, ze pisze glupoty i niech to jakos skoryguje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2010-02-11 22:35:18
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    Wpisać musiał, bo od umów wpłacał zaliczkę na podatek do US.

  • 3. Data: 2010-02-11 22:37:40
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    Zleceniodawca odprowadzał od umów zaliczkę na podatek do US, więc
    dlatego wpisał na PIT-11.

  • 4. Data: 2010-02-11 22:43:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-11 23:35, E.M. wrote:
    > Wpisać musiał, bo od umów wpłacał zaliczkę na podatek do US.

    I do umowy zlecenia był wystawiany "standardowy" rachunek ORAZ faktura VAT?

  • 5. Data: 2010-02-11 22:43:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
    Zleceniodawca odprowadzał od umów zaliczkę na podatek do US, więc
    dlatego wpisał na PIT-11.

    Czyli niepotrzebnie odprowadzal!!!!!!
    Czemu wowczas nie upomnialas sie, ze nalezy Ci sie KWOTA BRUTTO i nie ma
    prawa zadnych zaliczek odprowadzic.
    Za zaklad energetyczny dostarczajacy mu prad czy firme telekomunikacyjna,
    dostarczajaca mu telefon i internet, tez zaliczki odprowadza?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-11 22:47:58
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    Była wystawiana tylko faktura VAT. Wypłacił mi kwotę widniejącą na
    umowie powiększoną o podatek VAT.

  • 7. Data: 2010-02-11 22:50:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Była wystawiana tylko faktura VAT. Wypłacił mi kwotę widniejącą na
    >umowie powiększoną o podatek VAT.

    Czyli rachunku do umowy zleceni amu nuie wystawialas (ani nie podsunal Ci go
    do podpisania)
    No to bezpodstawnie pobral zaliczke.
    Z tym, ze jesli nie spowodowalo to dla Ciebie wejscia w wyzszy prog, to w
    zasadzie - skoro to on zaplacil zaliczke, to Tobie jest wsio rawno i mozesz
    sie podwojnie odopatkowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-02-12 07:55:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 14:47:58 -0800, E.M. napisał(a):

    > Była wystawiana tylko faktura VAT. Wypłacił mi kwotę widniejącą na
    > umowie powiększoną o podatek VAT.

    Chyba nie rozumiem. Umowa była np. na 1000 netto. Piszesz że wypłacał ci
    1220 (czyli kwota z umowy + VAT) do ręki i jeszcze płacił za ciebie
    zaliczkę z własnej kieszeni?

  • 9. Data: 2010-02-12 10:21:03
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    > Chyba nie rozumiem. Umowa była np. na 1000 netto. Piszesz że wypłacał ci
    > 1220 (czyli kwota z umowy  + VAT) do ręki i jeszcze płacił za ciebie
    > zaliczkę z własnej kieszeni?

    Tak. Opłacił również składkę na ubezpieczenie zdrowotne do ZUS.

  • 10. Data: 2010-02-12 10:24:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    E.M. pisze:

    > Tak. Opłacił również składkę na ubezpieczenie zdrowotne do ZUS.

    Toście się dogadali jak niemy z głuchym :)

    --
    Liwiusz