  • 11. Data: 2010-02-12 18:37:21
    Temat: Re: Naprawa środka trwałego
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > A dlaczego miałby być wzgląd?
    Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tys
    to jest zwiększenie wartości a do 3,5 tys można w koszty.

    --
    Pawełj

  • 12. Data: 2010-02-13 00:22:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010, pawelj wrote:

> [...]
    [...o naprawie...]

    > Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tys
    > to jest zwiększenie wartości a do 3,5 tys można w koszty.

    Nie, to nie dotyczy naprawy, to dotyczy *remontu* który *jest
    ulepszeniem*, a *nie* naprawą.
    Można powiedzieć tak: "jeśli remont nie jest naprawą, czyli
    nie służy przywróceniu do max 100% *początkowej* sprawności,
    to jest limit" :D

    Przykładowo: nawet wymiana całego silnika nie jest "ulepszeniem",
    jesli jest to *taki sam* silnik, jak "był poprzednio".
    Ale już wymiana na silnik o większej pojemności skokowej albo
    dajmy na to "przeróbka na gaz" są ulepszeniami - ST jakieś
    funkcjonalności *nie miał* a teraz ją ma.
    Jak ktoś ma genialny pomysł, że przy okazji wypadku pod
    przykrywką "naprawy" to i owo sobie w pojeździe "zrobi lepiej",
    to lepiej... niech uważa :D

    Art.22g.17 tu:
    (przeczytaj, koniecznie, NIE BAZUJ na tym kto co Ci pisze,
    ze mną na czele, jakby co to Ty pójdziesz siedzieć we
    własnym imieniu ;))

    pzdr, Gotfryd