  • 1. Data: 2004-09-02 21:41:17
    Temat: Nasze urzędy
    Od: "marcin" <x...@p...onet.pl>

    Witam
    Nabyłem auto od obywatela Belgii na terytorium RP (Belg przyjechał nim
    do Polski i owe auto stało tutaj ponad rok i postanowił je sprzedać). Gdy
    udałem się do Skarbówki celem uzyskania "Zaświadczenia potwierdzającego
    uiszczenie podatku.... .... lub brak obowiązku uiszczenia ......" zostałem
    poinformowany że w tym przypadku muszę wypełnić formularz PCC 1, i z tabel
    naliczono mi kwotę jaką muszę uiścić. Z pozostałymi wymaganymi dokumentami
    udałem się do Wydziału Komunikacji gdzie zostałem poinformowany że w moim
    przypadku wymagane jest w/w zaświadczenie a dowód opłaty PCC 1 nie
    interesuje ich wogóle i nie zarejestrują mi pojazdu. Po kilku godzianach i
    telefonach zostałem odesłany do Skarbowego. W Skarbówce znowu odsyłanie z
    dnia na dzień, aż wreszcie szanowny urzędnik raczył mnie poinformować "w
    sumie jak pan chce to my takie zaświadczenie możemy wystawić jak pan zapłaci
    kolejną kwote". Tak też uczyniłem, w następstwie rejestrując auto. Napisałem
    pismo do Skarbówki o zwrot nadpłaconego podatku PCC, jednak otrzymałem
    decyzje o odmowie. Czy prawnie mam szanse na zwrot którejś z kwot?. Czy
    popełnił ktoś błąd, ?. Są jakieś przepisy które mówią o opłaceniu dwoch
    "podatków" w moim przypadku?
    Z góry dziękuje za porady i odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2004-09-03 08:57:26
    Temat: Re: Nasze urzędy
    Od: "KONESER Spółka Inżynierska" <a...@w...pl>

    ***Witam
    Jako, ze odzywam sie pierwszy raz chcialem sie przede wszystkim przywitac ze
    wszystkimi grupowiczami... Jako, ze znamy sie malo, to powiem kilka slow o
    sobie...;) Mam na imie Adam i od jakiegos czasu prowadze firme pod szumna
    nazwa : Centrum Samochodow Uzywanych KONESER Spolka Inzynierska...
    (www.auto-koneser.gratka.wp.pl) W Necie uzywam tez nicka "inż. Mamoń"

    Użytkownik "marcin" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Nabyłem auto od obywatela Belgii na terytorium RP (Belg przyjechał nim
    > do Polski i owe auto stało tutaj ponad rok i postanowił je sprzedać).
    .> Czy popełnił ktoś błąd, ?.
    ***Bledem bylo wpisanie miejsca sporzadzenia umowy na terytorium Polski -
    trzeba bylo wpisac nazwe miejscowosci, w ktorej zameldowany jest ten Belg.
    Procedura bylaby wtedy standardowa, czyli badanie techniczne, akcyza,
    zaswiadczenie z ZUS i juz... Wlasnie przerabialem to z klientem...

    Adam Trelenberg
    Centrum Samochodów Używanych
    "KONESER" Spółka Inżynierska
    Rybnik, ul. Żorska 275