  • 1. Data: 2004-09-02 22:41:56
    Temat: licencja na program z Niemiec
    Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl>

    Spółka z o.o.z siedzibą w Polsce zakupiła od spółki w Niemczech licencje na
    program komputerowy. Czy przychody jakie z tego tytułu osiąga niemiecka
    spolka będą opodatkowane podatkiem dochodowym w Polsce? Czy polska spółka
    jest zobowiązana w tym przypadku do pobrania podatku jako płatnik???
    Ewelina

  • 2. Data: 2004-09-04 00:02:41
    Temat: Re: licencja na program z Niemiec
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Maciej" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > program komputerowy. Czy przychody jakie z tego tytułu osiąga niemiecka
    > spolka będą opodatkowane podatkiem dochodowym w Polsce?

    Firma niemiecka jest zarejestrowana w niemczech i podatki dochodowe placi
    tylko w swoim kraju.

    Czy polska spółka
    > jest zobowiązana w tym przypadku do pobrania podatku jako płatnik???
    Spolka polska jest w tym wypadku wewnatrzwspolnotowym nabywca towaru a
    spolka niemiecka dostawca.
    Spolka niemiecka wystawia fakture bez VATu - obowiazkiem spolki polskiej
    jest rozliczenie VATu w polsce.
    Przed 1 maja br. kosztem byl tylko podatek nalezny od importu uslug, jesli
    nie stanowil podatku naliczonego dla celów VAT. Obecnie dotyczy to takze
    podatku od wewnatrzwspólnotowego nabycia towaru. Co do zasady ów podatek
    nalezny jest dla podatnika jednoczesnie podatkiem naliczonym i dlatego nie
    zalicza sie go do kosztów (podatnik w tej samej deklaracji wykazuje podatek
    nalezny i naliczony, co powoduje, ze kwoty te sie kompensuja).

    Z art. 86 ust. 1 pkt 4 wynika bowiem, ze kwote podatku naliczonego stanowia
    kwota podatku naleznego od importu uslug oraz kwota podatku naleznego od
    wewnatrzwspólnotowego nabycia towarów.

    Podatek naliczony moze byc kosztem tylko wtedy, gdy przedsiebiorcy nie
    przyslugiwalo jego odliczenie albo gdy przedsiebiorca ten jest zwolniony z
    VAT badz zwolnione sa sprzedawane przez niego towary i uslugi.

    mcgregor

  • 3. Data: 2004-09-04 08:38:57
    Od: "Beata&Sebastian Zbierscy \(NEO\)" <b...@n...pl>

    Użytkownik "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com> napisał w
    wiadomości news:chb0n5$1ej$1@inews.gazeta.pl...

    > na
    >
    > Firma niemiecka jest zarejestrowana w niemczech i podatki dochodowe placi
    > tylko w swoim kraju.

    IMHO
    o ile w momencie wyplaty firma polska posiadala certyfikat rezydencji
    podatkowej to
    zgodnie z updop i umowa z niemcami o unikaniu podwojnego opod. płatnik nie
    ma obowiązku podrania zryczltowanego
    podatku dochodowego , ale o ile wiem tylko do konca tego roku
    od 2005 wchodzi nowa ratyfikowana w tym roku umowa, gdzie nawet w przypadku
    posiadania tego certyfikatu
    trzeba będzie odprowadzic podatek w polsce (deklaracja IFT bodajze),
    otylix