  • 1. Data: 2004-09-02 21:16:36
    Temat: środek trwały po leasingu op.
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    po leasingu operacyjnym wykupiono przedmiot umowy leasingowej. z jaką datą
    wprowadza się go do ewidencji środków trwałych? data wystawienia faktury
    wykupu? data otrzymania faktury? data zapłaty?
    dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-03 05:50:15
    Temat: Re: środek trwały po leasingu op.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Siriux" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wprowadza się go do ewidencji środków trwałych? data wystawienia faktury
    > wykupu? data otrzymania faktury? data zapłaty?

    Z datą wprowadzenia go do ewidencji środków trwałych.
    ;-)

    IMO: czyli w momencie rozpoczęcia użytkowania - jeżeli samochód - data
    rejestracji w urzędzie gminy,
    jeżeli maszyny - w sumie w data wystawienia faktury (i wydania towaru -
    jeżeli maszyny od razu dla Ciebie pracują...)

    W ESTiWNIP masz do wpisania przynajmniej 2 daty: datę nabycia (faktura) i
    datę przyjęcia (czyli wprowadzenia)...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-09-04 06:35:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2004, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ > dzięki i pozdrawiam
    >+ >
    >+ Z datą wprowadzenia go do ewidencji środków trwałych.

    Moment, moment. Jak rozumiem chodzi mu o nie ściąganie sobie na głowę
    pytania czy nie naliczenie amortyzacji w trakcie użytkowania powoduje
    utratę należnego KUP :)
    Oczywiście można odpowiedzi na to pytanie uniknąć jeśli samochód
    w firmie jest jeden: wpisać amortyzację roczną z najpóźniejszej
    daty :)

    >+ IMO: czyli w momencie rozpoczęcia użytkowania - jeżeli samochód - data
    >+ rejestracji w urzędzie gminy,

    Zauważ że samochód "leasingowany" *jest* w użyciu.
    Cały czas... !

    >+ W ESTiWNIP masz do wpisania przynajmniej 2 daty: datę nabycia (faktura)
    >+ i datę przyjęcia (czyli wprowadzenia)...

    No tak.
    Jak wpisze "za późno" (nie ma podstaw do uwiarygodnienia że samochód
    NIE BYŁ używany) - to mamy "ujawnienie ST".
    Niby nic wielkiego, ja ale nie potknąłem się o wyjaśnienie sprawy
    (w postaci komentarza bądź wyroku) czy za czas "nieujawnienia" należy
    naliczyć amortyzację ?
    Jakbyś wiedział to wyjaśnij :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd