  • 1. Data: 2002-01-22 20:11:29
    Temat: Nazwa skrócona płatnika w ZUS
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Witam

    Mam 2 pytania:
    1.) Czy osoba fizyczna może w formularzu ZUS ZUA w polu 06 (Nazwa skrócona)
    wpisać co innego niż nazwisko i imię? Czy jeśli tak to czy mogą być to tak
    "rażące" różnice jak w pkt 2?

    2.) Czy w przypadku gdy płatnikiem jest jakaś firma to czy jeżeli np firma
    nazywa się "TECHNOLOGIE KOSMICZNE SC" to może wpisać zupełnie inną nazwę
    skróconą, np "HURT KOSMETYKÓW"?

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-01-22 23:29:22
    Temat: Re: Nazwa skrócona płatnika w ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Krzysztof Kowalski wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Mam 2 pytania:
    [...cięcie z braku pomysłu, chodzi w ZUS...]
    >+ 2.) Czy w przypadku gdy płatnikiem jest jakaś firma to czy jeżeli np firma
    >+ nazywa się "TECHNOLOGIE KOSMICZNE SC" to może wpisać zupełnie inną nazwę
    >+ skróconą, np "HURT KOSMETYKÓW"?

    W kwestii formalnej: chcesz powiedzieć, że Urząd Miasta/Gminy
    zarejestrował ci nazwę skróconą *rażąco różną* od nazwy
    pełnej ??
    -:O
    (a może sugerujesz że nazwę skróconą wymyśla się dowolnie
    na poczekaniu ? Bo nie napisałeś co masz w decyzji UM/G !)

    >+ Pozdrawiam

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-23 10:20:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > W kwestii formalnej: chcesz powiedzieć, że Urząd Miasta/Gminy
    > zarejestrował ci nazwę skróconą *rażąco różną* od nazwy
    > pełnej ??
    > -:O

    1.) Sytuacja jest pytaniem - nie faktem
    2.) Osobiście nie mam Nazwy skróconej we wpise do ewidencji
    3.) Co ma ZUS do Urzędu Miasta?

    Prosiłbym o _odpowiedzi_ na pytania zawarte w pierwszym liście.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-01-23 22:04:15
    Od: s...@s...com.pl (G.S - newsy)

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in message
    > "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...

    > 1.) Sytuacja jest pytaniem - nie faktem

    Przyjąłem. Wydawało mi się że pytania (moje) prezentowały
    moje stanowisko. Własnie sprawdziłem że jestem w nim
    odosobniony :)

    > 2.) Osobiście nie mam Nazwy skróconej we wpise do ewidencji
    > 3.) Co ma ZUS do Urzędu Miasta?

    IMHO "nazwa skrócona" jest *urzędowa* (zgodnie z KH) i można
    się przyczepić do podawania komukolwiek, gdziekolwiek
    i kiedykolwiek innej nazwy jako swojej nazwy skróconej.

    Proste sprawdzenie googlem:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =b48a46e0474df387&rnum=6
    ...prowadzi do stanowiska:
    +++++
    [From: Katarzyna Miko?ajczyk (K...@c...pl)]
    [...]
    to jest tylko nazwa skrócona na potrzeby ZUS-u!
    Nikt si? nie przyczepi.
    Kasia
    [...]
    -----

    Dla scisłosci - ja uważam że *prawdopodobnie* nikt sie nie przyczepi,
    co nie znaczy że *nie może* się przyczepić :]
    Podobnie jak prezentowane tu (na grupie) stanowisko, że US nie
    czepia się legalnosci programów (i pewnie tak jest), co nie znaczy
    że nie może tego zrobić.
    Jak zostanie się tym jedynym wybranym... ;> a okaże się że
    argumentów brak...[1]

    > Prosiłbym o _odpowiedzi_ na pytania zawarte w pierwszym liście.

    No to dostałes :)
    Masz dwa sprzeczne zdania, wybierz sobie :)
    Nie, nie mam podstaw prawnych. Poza ogólnikami z KH - podawanie
    innej niż "przysługującej" nazwy da się podciągnąc pod "naruszanie
    obyczajów" czy jak to tam zapisali. *Na mój gust* wystarczy żeby
    się czepiać.
    Podstaw prawnych pozwalających podpisywać się (w imieniu firmy)
    "Mouse Mikki" też nie znam, dla porządku ;), no i Kasia również
    ich nie podała.

    > Pozdrawiam
    > K. Kowalski

    Wzajemnie, Gotfryd
    [1] jak ktos znajdzie przypadkiem definicję NIP to niech się pochwali;
    będę (lub nie) z czystym sumieniem wtykał kreski jak popadnie...
    -;> (jak ktos nie pamięta - też chwilowo "podstaw" nikt nie podał,
    oprócz opyszczenia że biurokraci się znaleźli)

  • 5. Data: 2002-01-24 08:39:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "G.S - newsy" <s...@s...com.pl[...]

> [...]
    > się przyczepić do podawania komukolwiek, gdziekolwiek
    > i kiedykolwiek innej nazwy jako swojej nazwy skróconej.

    Tylko ze jesli mnie pamiec nie myli to jest to "skrocona nazwa platnika"
    i jako taka sluzy do wstepnej "identyfikacji platnika".

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-24 10:02:04
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > Tylko ze jesli mnie pamiec nie myli to jest to "skrocona nazwa platnika"
    > i jako taka sluzy do wstepnej "identyfikacji platnika".

    No więc też mam wrażenie, że kolega Gotfryd miesza US z ZUSem. Chciałem się
    dowiedzieć czy ktoś zna jakieś regulacje ZUSw w sprawie tego jaką nazwę
    skróconą może wybrać płatnik w ZUSie. Szczególnie mnie to interesuje w
    świetle osób fizycznych - czy mogą wpisać cokolwiek innego niż "Nazwisko
    Imię".

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-01-24 13:48:44
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > skróconą może wybrać płatnik w ZUSie. Szczególnie mnie to interesuje
    > świetle osób fizycznych - czy mogą wpisać cokolwiek innego niż

    Jasne. Ja wpisałem nazwę firmy, a nie "imię i nazwisko" jako nazwę
    skróconą. Przyjęli. A jak działa identyfikacja? Działa. Składki do III
    filara jakoś tam docierają.
    Ale nazwa skrócona jest częścią nazwy: opuściłem tylko te wszystkie
    dodatki handlowo-techn. usł. itp, a nie jakieś TECHNIKI KOSMICZNE.
    Może spróbuj zrobić zmianę i zobaczysz :-)))
    Poinformuj grupę potem.

    CEZ

  • 8. Data: 2002-01-24 14:21:19
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> wrote in message

    > Jasne. Ja wpisałem nazwę firmy, a nie "imię i nazwisko" jako nazwę
    > skróconą. Przyjęli. A jak działa identyfikacja? Działa. Składki do III
    > filara jakoś tam docierają.

    Dzięki za jakieś info :-) Ale Ty masz rozumiem DG. Ciekawe czy osoba
    zupełnie fizyczna ;-) może tam wpisać co innego :-)))

    > Ale nazwa skrócona jest częścią nazwy: opuściłem tylko te wszystkie
    > dodatki handlowo-techn. usł. itp, a nie jakieś TECHNIKI KOSMICZNE.
    > Może spróbuj zrobić zmianę i zobaczysz :-)))

    Ciekawi mnie to zawodowo - zastanawiam się dla pewnej aplikacji czy w
    przypadku osób fizycznych można się ograniczyć do pobierania nazwiska i
    imienia czy jednak mogą się pojawic wpisy w nazwie skróconej różnej od tego.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski