  • 1. Data: 2008-08-14 15:48:22
    Temat: Sprawdzenie ksiegowej ...
    Od: Luluś <b...@b...pl>

    Witajcie.

    Chce skonfrontowac to co uslyszalem od swojej ksiegowej.
    Sytuacja wyglada tak DG (na zasadach ogolnych, KPiR + VAT)
    11.08.08 wystawilem fakture klientowi na usluge + towar.
    (dodam ze towaru fizycznie jeszcze wtedy nie mialem, a klient potrzebowal
    koszt wlasnie
    dokladnie z ta data).

    Teraz pytanie, czy moge zrobic wydanie magazynowe tego towaru z data
    dzisiejsza
    do faktury ktora wystawilem wczesniej?

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-08-14 15:59:18
    Temat: Re: Sprawdzenie ksiegowej ...
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Luluś wrote:

> [...]
    > potrzebowal koszt wlasnie
    > dokladnie z ta data).
    >
    > Teraz pytanie, czy moge zrobic wydanie magazynowe tego towaru z data

    Oczywiście, że możesz.
    Będzie to potwierdzenie oszustwa,
    ktorego dokonałeś wcześniej, chyba że klient
    wpłacił zaliczkę.
    Pomyślałeś jakie dowody pozostają
    w firmie, która Tobie ten towar sprzedała?
    Zawsze się może nikt niczego nie doszukać,
    ale z moich doświadczeń wynika,
    że lepiej trzymać się nadmiernie przepisów
    niż tłumaczyć się potem z jakiegoś głupiego
    zakupu gumy do żucia czy gazety.

    PS
    Najczęściej w takich wypadkach okazuje się,
    że potrzebował tę fakturę z dopiskiem "zapłacono"

  • 3. Data: 2008-08-14 16:08:48
    Od: Luluś <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > PS
    > Najczęściej w takich wypadkach okazuje się,
    > że potrzebował tę fakturę z dopiskiem "zapłacono"

    Nie zrozumielismy sie...
    Klient zaplacil za wszystko gotowka za towar i usluge.
    Z tym, ze towaru w dniu wystawienia faktury nie posiadalem.
    Dotarl do mnie dzisiaj i dostarczylem go klientowi.

    Chce ten towar teraz rozchodowac z magazynu.
    Ale czy moge zrobic tak, ze faktura za towar z data 14.08.08
    a wydanie magazynowe tez z data 14.04.08 ale do faktury z dnia 11.08.08

  • 4. Data: 2008-08-14 16:18:43
    Od: r...@o...pl

    On 14 Sie, 18:08, Luluś <b...@b...pl> wrote:

> [...]
    > Ale czy moge zrobic tak, ze faktura za towar z data 14.08.08
    > a wydanie magazynowe tez z data 14.04.08 ale do faktury z dnia 11.08.08

    Ale ta faktura to byla na **przedplate**?
    Bo na towar to, co do zasady, fakture wystawia sie nie wczesniej niz z
    chwila wydania towaru.

  • 5. Data: 2008-08-14 17:02:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Luluś" <b...@b...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie zrozumielismy sie...

    Nie - to Ty nie zrozumiałeś.

    > Klient zaplacil za wszystko gotowka za towar i usluge.
    > Z tym, ze towaru w dniu wystawienia faktury nie posiadalem.

    Czyli nie miałeś prawa mu go sprzedać i wystawić faktury.

    > Dotarl do mnie dzisiaj i dostarczylem go klientowi.

    I dziś miałeś wystawić fakturę.

  • 6. Data: 2008-08-14 17:18:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Luluś wrote:

    > Nie zrozumielismy sie...
    > Klient zaplacil za wszystko gotowka za towar i usluge.

    Kiedy zapłacił?
    Przed fakturą czy po odbiorze towaru?

  • 7. Data: 2008-08-14 21:37:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Chce ten towar teraz rozchodowac z magazynu.
    a od kiedy na kpir prowadzi sie magazyn ???

  • 8. Data: 2008-08-14 21:45:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Luluś" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > a od kiedy na kpir prowadzi sie magazyn ???

    A co, zakaz jest?

  • 9. Data: 2008-08-14 21:46:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Czyli nie miałeś prawa mu go sprzedać i wystawić faktury.

    fakture miał prawo wystawić

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-08-14 21:48:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A co, zakaz jest?

    nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu
    KPiR to przywilej nieprowadzenia magazynu