  • 1. Data: 2006-10-26 22:30:05
    Temat: Nie zapłacone OC - kara - przedawnienie
    Od: "inter" <w...@v...pl>

    Czy kara wysokości 3000,oo zł za nieposiadanie opłaconego OC a przekazana do
    komornika przy US oraz mandaty karne ulegają przedawnieniu i po jakim
    czasie ?
    Sprawa dotyczy kolizji drogowej a sprawca nie miał ważnego OC za co dostał
    nakaz płatniczy oraz mandat za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym .
    Nie znam szczegółów bo nie dotyczy to mnie tylko kolegi , więc mogłem coś
    pokręcić .Dziękuję za informację .

  • 2. Data: 2006-10-27 09:22:56
    Temat: Re: Nie zapłacone OC - kara - przedawnienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Oct 2006, inter wrote:

    > Czy kara wysokości 3000,oo zł za nieposiadanie opłaconego OC a przekazana do
    > komornika

    Moment, moment - jak 'do komornika' to znaczy stwierdzona sądowo.
    Wtedy AFAIK:
    1. temat kwalifikuje się na .prawo a nie .podatki ;)
    2. przedawnienie wynosi coś 10 lat
    3. każda czynność wobec zobowiązanego wznawia bieg przedawnienia, czyli
    jak za 10 lat komornik zajrzy to znowu 10 lat ma czasu żeby zajrzeć
    po raz kolejny. Znczy żądający zapłaty ma czas 10 lat na postaranie
    się żeby komornik zajrzał, żeby ściślej zapisać.

    A czas przedawnienie mandatu AFAIK również był na .prawo, zajrzyj do
    archuwim:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=przedawnie
    nie+mandatu+group%3A*.prawo&scoring=r&num=100&hl=pl
    ...przy okazji ew. wyjdzie co to jest "mandat karny" :) (niektórzy
    nieprawidłowo tak nazywają np. opłaty specjalne), co jak mniemam
    prawidłowo zapisałeś w poście, oraz różnicę miedzy "poborcą"
    i "komornikiem", gdzie tu dla odmiany podejrzewam że coś... mogłeś
    pokręcić :)

    pzdr, Gotfryd