  • 21. Data: 2004-02-26 06:23:52
    Temat: Re: Niech mnie ktos wreszcie dobije - TPSA raz jeszcze
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@b...polbox.com news:c1gfm8$mv0$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Tylko czy ja chcę się bawić w pozwy dla 400zł? Ja tylko chciałem mieć
    > firmowy telefon i internet :-(

    To nie trzeba bylo wybrac telekomuny

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 22. Data: 2004-02-26 13:01:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, Janusz wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik news"
    [...]
    >+ > DG są wyróżnione. Ale nadal są "prywatne właściciela".
    >+
    >+ Skoro sa prywatne, to powinienem moc korzystac z nich rowniez prywatnie;)\

    Ależ korzystasz. Ty chyba wrzucasz do jednego worka pojęcia
    "prywatny" i "osobisty" !! Jak DG OF to *prywatna* (a sporo
    spółek też :))
    Natomiast jak chcesz wrzucić w KUP zakup garnituru i US ci
    go "wyrzuci" to powinien podnieść zarzut wykorzystania
    w celach *osobistych* właśnie (albo: nie związanych z DG :))

    >+ > >+ Konto musze miec firmowe do rozliczen z fiskusem...
    >+ > Proszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej :) !
    >+
    >+ Ja sie na kodeksie nie znam z numerkami :)

    Nie wadzi. Ale twierdzenia oparte o "słyszałem" mają małą moc prawną :)

    >+ Wiem tylko, ze w US pani mowila ze powinienem miec firmowe,

    Czasami musisz. Prawda.

    >+ wiem tez, ze w bankach w regulaminach kont os. prywatnych jest
    >+ wyraznie napisane ze nie moga sluszyc jako firmowe (bo do tych celow
    >+ maja inne konta 10 razy drozsze:) .

    Oczywiście.

    >+ A poza tym i tak jestem platnikiem VAT juz, wiec musze miec firmowe konto:)

    A NIBY CZEMU ??

    Konto firmowe MUSISZ mieć jak dokonujesz przelewów lub przyjmujesz
    wpłaty przekraczające limity z PDG (najniższy: 3000 euro).
    Konto firmowe jest ci niezbędne jak chcesz korzystać ze zwolnienia
    z kasy fiskalnej opartego o "wpłaty na konto".

    Ale skąd wytrzasnąłeś pomysł że podatnikiem jest "twoja
    działalność" a nie ty ? Obejrzyj VAT-7. Obejrzyj papierki
    z US potwierdzające ci NIP i rejestrację VAT.
    Kto jest podatnikiem ? ;)
    "firma cośtam Janusz J" czy niejaki Janusz J ?

    OCZYWIŚCIE - jakbyś był udziałowcem S.C. to wcale byś podatnikiem
    być nie musiał i prawdą IMO jest iż S.C. VAT musi odprowadzać
    z konta DG owej S.C.
    Na deser: taki mądry jestem, bo takie same pytania mi tu zadano
    ponad dwa lata temu... :)

    Wyjaśniam wielkimi literami: sprzeciwiam się twierdzeniu jakoby
    konto było niezbędne do *PŁACENIA PODATKU*. Natomiast wpłaty
    i wypłaty "gospodarcze" *oczywiście* powinny iść przez konto DG
    i sam wyciągałem różne zastrzeżenia (czasem naciagane lekko :))
    przeciwko robieniu inaczej.

    >+ > >+ DG "Uslugi jakiestam"
    >+ > Sprzeciw. "Maciek usługi jakieśtam" !
    >+
    >+ Jesli mam firme "Bzdety - Jacek Jackiewicz" to chyba skrocona nazwa sa
    >+ "Bzdety":)
    >+ I ta skrocona tez sie moge poslugiwac?

    Są wątpliwości. Ja uważam że OF powinny mieć prawo do korzystania
    z nazw skróconych, ale zapis w K.C. jest taki.... nie bardzo.
    Nadto niewątpliwie wymóg ujawnienia jawnych danych (czyli
    twojego nazwiska, bo z mocy prawa musi figurować w jawnej
    ewidencji) łapie się pod "dobre obyczaje kupieckie" czy jak
    tam w PDG jest :)

    [...]
    >+ Szczerze mowiac wlasnie w tym moze byc problem... jak placic, skoro faktura
    >+ jest bledna i wystawiona na osobe, ktora nie zawierala umowy, a na firme
    >+ jako taka jeszcze nic nie przeyszlo.

    Racji ci nie odmawiam.
    Ale przypuszczam że nie ma sankcji na celowe i/lub skuteczne
    uchylanie się od przyjęcia i odpowiedzi na korespondencję :(

    >+ Placenie nie swoich faktur jest milym gestem, ale... :)

    ...właśnie, ale... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 23. Data: 2004-02-26 13:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, Rafal 'Raf256' Maj wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Tylko czy ja chcę się bawić w pozwy dla 400zł? Ja tylko chciałem mieć

    Z hAmeryki spadłeś czy jesteś firmą która podejmie się dołączenia
    telefonu w przysłowiowej Koziej Wólce Mniejszej ?
    To tak jak na .prawo ktoś proponował "rozwiązanie problemu" w swoim
    miasteczku. Tylko nie wiedział że wszystkie studzienki w całej
    miejscowości są własnością TPSA i "ze względu na plany pojemność
    jest już wykorzystana" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 24. Data: 2004-02-26 22:05:52
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-02-26 07:02, Użytkownik Janusz napisał:
    > Zaraz, zaraz.... bo teraz to juz nie jestem pewien...
    > Czy wlascicielem linie jest inna osoba niz ta ktora zawierala umowe?
    > Znaczy telefon na X, a umowa na Neo na firme Y?
    > Bo z tego co mi sie wydaje to neo jest podusluga i nie moze byc wystawione
    > na kogos innego. Placi wlasciciel lini...
    Nieee ... numer został przepisany 05.11.2003, tylko TPSA jakoś nie mogła
    się z tym pogodzić ;-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 25. Data: 2004-02-27 06:09:48
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    > Ależ korzystasz. Ty chyba wrzucasz do jednego worka pojęcia
    > "prywatny" i "osobisty" !!

    No tak, ja dziele rzeczy na prywantne i firmowe:) A tu wyglada, ze wg.
    nomenklatury
    powinno byc: osobiste oraz firmowe:)

    > Nie wadzi. Ale twierdzenia oparte o "słyszałem" mają małą moc prawną :)

    Tyle wiem:) Chociaz dzwoniac do US i dostajac jakas informacje naiwnie
    zakladam,
    ze jest ona prawdziwa:) i zgodna z jakims punktem prawa:)

> [...]
    > Konto firmowe jest ci niezbędne jak chcesz korzystać ze zwolnienia
    > z kasy fiskalnej opartego o "wpłaty na konto".

    Hm... kiedys mialem tak, ze mialem problem z zaplaceniem vat, pit, czy zus,
    nie pamietam
    z konta firmowego, bo zapomnialem pieczatki, a to byl ostatni dzien.
    Chccialem wiec zaplacic z prywatnego i w banku (Millenium) mi odmowili tej
    operacji
    mowiac, ze tak nie wolno. Zadzwonilem wtedy do US/ZUS z tym pytaniem i tez
    mi
    powiedzianko ze nie wolno... no to uwierzylem. A ze to bylo dawno to juz nie
    pameitam
    dokladnie :(

    > Kto jest podatnikiem ? ;)
    > "firma cośtam Janusz J" czy niejaki Janusz J ?

    Hm, no fakt:)

    > Ale przypuszczam że nie ma sankcji na celowe i/lub skuteczne
    > uchylanie się od przyjęcia i odpowiedzi na korespondencję :(

    Cel jest taki, zeby wymusic na pacanach przyslanie poprawnej faktury:)
    Hm... ale po tych wszystkich rozwazaniach na to, ze DG i OF to wlasciwie to
    samo
    wychodzi mi na to, ze wlasciwie czy na fakturze pisze
    Maciek xxx
    czy
    Uslugi jakiestam - Maciek xxx
    to obie faktury mozna bez zandych przeszkod wpisac do KPiR czy VAT?
    I nie ma zadnego obowizku, zeby rzeczy na DG mialy jasno wpisane ze sa na
    DG?
    Czy moze to juz za daleko posuniety wniosek?

    Janusz
    :)

  • 26. Data: 2004-02-27 06:12:57
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Maciek Bartnik" <m...@b...polbox.com> wrote
    > Nieee ... numer został przepisany 05.11.2003, tylko TPSA jakoś nie mogła
    > się z tym pogodzić ;-)

    Ale zostal przepisany na DG czy na OF?

    Janusz

  • 27. Data: 2004-02-27 09:08:38
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-02-27 07:12, Użytkownik Janusz napisał:
    > Ale zostal przepisany na DG czy na OF?
    Oczywiście na DG

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 28. Data: 2004-02-27 16:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Janusz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czy
    >+ Uslugi jakiestam - Maciek xxx
    >+ to obie faktury mozna bez zandych przeszkod wpisac do KPiR czy VAT?

    Dyskusje w okolicach tego tematu były niedawno :)

    >+ I nie ma zadnego obowizku, zeby rzeczy na DG mialy jasno wpisane
    >+ ze sa na DG?
    >+ Czy moze to juz za daleko posuniety wniosek?

    IMHO za daleko. Ale "ostatecznych argumentów" (wyroków :)) nie
    mam pod ręką, do czego się przyznaję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 29. Data: 2004-03-01 06:14:19
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote

    > IMHO za daleko. Ale "ostatecznych argumentów" (wyroków :)) nie
    > mam pod ręką, do czego się przyznaję :)

    No coz... Wyglada wiec na to ze to dziala tylko jednokierunkowo,
    a co do wyrokow, to postaram sie nie dostarczac zadnych nowych i
    nie bede na sobie testowal jak to dzialaloby w praktyce ;)

    Pozdrawiam,
    Janusz