  • 11. Data: 2006-12-19 23:37:49
    Temat: Re: Niedop?atne ?wiadczenie w ramach umowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Dec 2006, t wrote:

    > Mam kolejne:
    >
    > http://www.ey.com/global/content.nsf/Poland/CIT_-_Li
    brary_-_Swiadczenia_czesciowo_odplatne

    > Aż sie trzęsę jak to czytam.
    > Banalne zagadnienie, niezbadane wyroki-
    > Czy jesli kontrahent udostepni mi za złotówkę/miesiąc kompa wartego 2400 na
    > cele wykonania umowy to:

    Uparł się. Wrrr....!
    Weźże i łaskawie przeczytaj w zapodanych tekstach niniejszą tezę
    (cytat z wyroku):
    "Polega ono na uzyskaniu przez podatnika przychodu bez ekwiwalentnego
    świadczenia wzajemnego"

    *BEZ* świadczenia *WZAJEMNEGO*.

    Jeśli kontrahent udostępni kompa *w celu wykonania umowy*, to najlepiej
    zrobi (IMO, jakby kto pytał właśnie ślęczę nad projektem umowy :>)
    jak w umowie zawrze zapis że "udostępnienie wyposażenia i środków
    trwałych niezbędnych do realizacji umowy zawarte jest w rozliczeniu
    wynagrodzenia".

    Podtrzymuję tezę z uprzedniego posta w wątku: świadczenie w celu
    i w ramach umowy odpłatnej nie jest "użyczeniem", IMO dopóki nie
    ma mowy o "znacznej nieodpowiedniości świadczeń" nie jest nijak
    świadczeniem "nieodpłatnym".
    Zauważ iż Twój nowy link powołuje się na podobny argument który
    zapodałem (ten o składowaniu na placu budowy).
    Poważnie pytam, czy poważnie rozważasz czy kafelkarz przyjmujący
    do wykonania robotę budowlaną pt "położenie kafelek w łazience"
    powinien zapłacić czynsz od zajmowania łazienki przez tyle dni
    ile robił?

    > pozwalone :)

    :)

    pzdr, Gotfryd