  • 1. Data: 2009-07-03 17:39:13
    Temat: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: b...@i...pl

    Witam,

    Mam auto. Jego wartosc byla ponizej 3500 zl w momencie kupna, wiec zrobilem
    sobie z niego srodek trwaly zamortyzowany jednorazowo.
    Pare miesiecy pozniej stwierdzilem ze warto by bylo dodac mu instalacje gazowa,
    i to nie jakas kiepska, tylko lepsza - zeby chociaz to sie w nim nie psulo :)
    Koszt~ +2000 zl.
    No i pojawilo mi sie zwiekszenie wartosci srodka trwalego takie, ze laczna
    wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500 zl...
    Co powinienem zrobic w takiej sytuacji ? Nowa wartosc znowu zamortyzowac
    jednorazowo i spac spokojnie, czy raczej robic korekty kilka miesiecy w tyl i
    amortyzowac go "normalnie" ?
    Tylko to troche bez sensu, bo przeciez auto sie juz zamortyzowalo zgodnie z
    przepisami, czy nie ? :)

    Jak myslicie, co z tym fantem zrobic... ?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-07-03 18:02:03
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    b...@i...pl wrote:
    > Jak myslicie, co z tym fantem zrobic... ?

    Doczytać ustawę. Hint: ulepszenie środka trwałego.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-07-03 18:16:33
    Od: b...@i...pl

    > Doczytać ustawę. Hint: ulepszenie środka trwałego.
    >
    > Piotrek

    Nooooo... iiiiiii... ?
    bo ja wiem ze to jest ulepszenie srodka trwalego i ze powiekszam tym samym jego
    wartosc, tyle ze ten strodek trwaly pare meisiecy temu byl juz zamortyzowany.
    Jego wartosc pod katem amortyzacji jest rowna ZERO.
    I teraz mozna z dwoch stron do tego podejsc:
    1. to co zostalo do zamortyzowania rowna sie= 0 + 2000zl (wartosc instalacji
    gazowej) = 2000 zl do zamortyzowania. W zwiazku z tym amortyzuje sobie znowu
    jendorazowo, bo wartosc ponizej 3500 zl, w dodatku jest to kontynuacja tej
    samej metody amortyzacyjnej.
    2. Stwierdzam, ze wartosc poczatkowa srodka trwalego jest powyzej 3500 zl, wiec
    nie moglem w przeszlosci amortyzowac jednorazowo i robie korekty paru miesiecy
    w tyl zaczynajac amortyzowac np. liniowo. Problem tutaj tylko troche z logika -
    przeciez wtedy kiedy amortyzowalem jednorazowo wszystko bylo ok i zgodnie z
    prawem, wiec mialem prawo tak zrobic i zrobilem. Wartosc srodka trwalego na
    potrzeby amortyzacji jest = 0, wiec amortyzuje tylko to co zostalo dodane.

    Jest cos w ustawie o takim przypadku ? Bo ja jakos nie widze, a jak jest to daj
    znac.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 4. Data: 2009-07-03 18:19:09
    Od: b...@i...pl

    > Jest cos w ustawie o takim przypadku ? Bo ja jakos nie widze, a jak jest to
    daj znac.

    Tak na szybko wpadlem ejszcze na 3 mozliwosc - skoro w momencie jednorazowej
    amortyzacji zrobilem wszystko legalnie, to nie patrzymy do tylu, bo srodek
    trwaly jest zamortyzowany, ale po dodaniu dodatkowych 2000 zl wartosc
    poczatkowa jest zwiekszana, wiec juz nowej amortyzacji nie moge amortyzowac
    jenorazowo, bo amortyzuje od dnia dodania instalacji gazowej cos, bo jest warte
    powyzej 3500 zl.
    Czyli to co bylo - zostaje, a nowe - np. liniowo...

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 5. Data: 2009-07-03 19:05:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    b...@i...pl wrote:
    > Nooooo... iiiiiii... ? [...]

    Ale przeczytałeś? Czy nie?

    Hint2: od jakie kwoty mamy do czynienia z ulepszeniem ŚT, co w
    konsekwencji powoduje konieczność amortyzacji?

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-07-03 19:08:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    b...@i...pl wrote:

    > Nooooo... iiiiiii... ?

    Ale przeczytałeś? Czy nie?

    Hint2: od jakie kwoty mamy do czynienia z ulepszeniem ŚT, co w
    konsekwencji powoduje konieczność zwiększenia wartości początkowej?

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-07-03 19:21:44
    Od: b...@i...pl

    > Ale przeczytałeś? Czy nie?
    >
    > Hint2: od jakie kwoty mamy do czynienia z ulepszeniem ŚT, co w
    > konsekwencji powoduje konieczność zwiększenia wartości początkowej?
    >
    > Piotrek

    Ło jezu... wiesz co... nie potrzebuej Wielce Szanownego Mentora. Skoro wiesz -
    napisz, zamiast pokazywac jaki jestes prze-mądry. A jesli chcesz wychowywac -
    idz na przedszkolanke.

    Hint: Przyjmiej do wiadomosci ze nie pytalem o to czy wartosc poczatkowa
    wzrosnie, tylko powiedzialem ze wzrosnie. I pytalem co z tym zrobic. DOMYSL sie
    ze jesli auto bylo wartosci ponizej 3500 zl, a potem dodano 2000 zł w postaci
    instalacji gazowej to OWSZEM jest powiekszenie wartosci poczatkowej, bo NIE DA
    sie inaczej matematycznie tego obliczyc.

    Kuba

  • 8. Data: 2009-07-03 20:39:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    b...@i...pl pisze:

    > Ło jezu... wiesz co... nie potrzebuej Wielce Szanownego Mentora. Skoro wiesz -
    > napisz, zamiast pokazywac jaki jestes prze-mądry. A jesli chcesz wychowywac -
    > idz na przedszkolanke.

    Hint: niechęć do nauki jest tu niemile widziana.

    To nie jest darmowe biuro porad.
    Wymieniamy się tu wiedzą i doświadczenie ale sporo w tym też rozrywki.
    Pomagamy sobie nawzajem rozumieć przepisy.

    Kolega starał się pomóc Ci zrozumieć co czytasz a Ty się oburzasz, bo
    każą Ci myśleć.

    > Hint: Przyjmiej do wiadomosci ze nie pytalem o to czy wartosc poczatkowa
    > wzrosnie, tylko powiedzialem ze wzrosnie.

    A ja mówię, że nie wzrośnie. I co teraz?

    I pytalem co z tym zrobic. DOMYSL sie
    > ze jesli auto bylo wartosci ponizej 3500 zl, a potem dodano 2000 zł w postaci
    > instalacji gazowej to OWSZEM jest powiekszenie wartosci poczatkowej

    Wg. popularnej tutaj z jakiegoś powodu definicji ustawowej - może być
    ale nie musi.

    , bo NIE DA
    > sie inaczej matematycznie tego obliczyc.

    No jak Ty z takiej grubej rury. Matematyką nas straszysz!

    Widzisz, tu wchodzimy na śliski grunt logiki podatkowej. Może i wynik
    dodawania jest jasny ale mamy prawo NIE DODAWAĆ.
    Operacje podatkowe czasem wykonuje sie przez zaniechanie działań.
    O ile pamiętam "wzrost wartości początkowej środka trwałego" nie ma
    matematycznej definicji a jedynie podatkową i bilansową.
    No ale ja tylko prosta księgowa jestem, nie znam się na wyższej
    matematyce. Mój kalkulator to nawet pierwiastka nie policzy a potęgi
    tylko naturalne i parzyste.

    Maddy

    ps.1 tak, to była ironia
    ps.2 tak, jestem złośliwa, MSPANC
    ps.3 instant karma :-P

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2009-07-03 20:50:55
    Od: b...@i...pl

    > To nie jest darmowe biuro porad.
    > Wymieniamy się tu wiedzą i doświadczenie ale sporo w tym też rozrywki.
    > Pomagamy sobie nawzajem rozumieć przepisy.

    Rozumiem. Nastepnym razem kiedy zobacze temat "w temacie" na ktorym sie znam,
    tj. np sieci komputerowe, to wrzuce czlowiekowi, ktory ma jakis maly problem z
    prostym rozwiazaniem, o ktorym bede mial pojecia i ktore jest do napisania w
    ciagu 2 minut i sprawa do zamkniecia, zeby poczytal sobie o warstwach
    transmisji danych i przeliczyl pare rzecy z jezyka szesnastkowego na binarny.
    Bo w koncu jak podstawy zrozumie, to dalej juz jak z platka. Co bedzie sie
    czubek dopominal konkretnej pomocy. Wariat jakis...
    Grupy dyskusyjne nie sa od otrzymywania pomocy (i jej udzielania), tylko od
    udowadniania ludziom jacy sa ciency.

    Jesli ta grupa ma jakis niesamowity kodeks, ktory zabrania udzielac odopwiedzi,
    to ok. Przyjmuje do wiadomosci - mnie sie zawsze wydawalo, ze nalezy wlaczyc
    najpierw google i poszukac, a jesli sie nei znajdzie (nie znalazlem), to nie
    jest niczym zdroznym zapytac.
    Skoro jest, to przepraszam, wiecej nie bede.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 10. Data: 2009-07-03 21:07:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał

> [...]
    > nie
    > jest niczym zdroznym zapytac.
    > Skoro jest, to przepraszam, wiecej nie bede.

    Daj spokój, nie ma potrzeby nikogo przepraszać ;-) Oprócz kilku
    niedowartościowanych frustratów jest tu sporo życzliwych i sensownych osób
    (np. Gotfryd Smolik). Chętnie sam bym Ci pomógł, bo korona mi z głowy nie
    spada gdy dzielę się swoją wiedzą, ale niestety w tej dziedzinie nie jestem
    ekspertem, a dywagować nie ma sensu i nie tego przecież oczekujesz.