  • 1. Data: 2002-08-09 11:05:17
    Temat: Niemoznosc odliczenia VAT!!!
    Od: <p...@b...de>

    Witam. Mam taki problem.
    Raz grupa mi bardzo pomogla, to i moze teraz cos wymysli.

    Wiec jest tak:
    Ojciec ma firme transportowa i kupuje samochod ciezarowy od innej firmy. Tamta
    firma sprzedajac oczywiscie zmuszona jest uiscic VAT.

    Ale okazuje sie, ze ojciec odliczyc VAT-u nie moze. Chodzi podobno o to, ze
    samochod nie ma homologacji (jest uzywany i ma swoje latka).

    Cos mi tu nie gra. Z tego co wiem homologacja kosztuje duzo i gra nie warta
    swieczki. Ale interesuje mnie odzyskanie VAT-u. Czy kazdy samochod ciezarowy
    kupiony przez firme musi taka homologacje miec? Ale koszt homologacji
    przekracza wartosc VAT-u.

    Moim zdaniem to jakies chore przepisy, albo czegos nie rozumiem.
    Jak mozna to obejsc, ew. nagiac?
    Z gory dzieki za pomoc.
    Pozdrowienia
    Pawel

  • 2. Data: 2002-08-09 13:15:14
    Temat: Re: Niemoznosc odliczenia VAT!!!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <p...@b...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    > przekracza wartosc VAT-u.
    >
    > Moim zdaniem to jakies chore przepisy, albo czegos nie rozumiem.

    Jest takie rozporządzenie, które być może Cię ratuje. Zobacz na moje FAQ,
    dział: samochód w firmie.

    WS
    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 3. Data: 2002-08-09 13:32:26
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Jest takie rozporządzenie, które być może Cię ratuje. Zobacz na moje FAQ,
    > dział: samochód w firmie.
    >
    > WS
    > Podatki FAQ http://www.podatki-faq.prv.pl/

    Bardzo fajna strona.

    Nasuwa mi się pytanko w związku z rozporządzeniem.
    Jest tam tekst:
    ....były (są) samochodami osobowymi, z w wyniku zmian dokonanych ...

    Cały wist polega na tym, że wszystkie wydziały komunikacji w kraju
    twierdzą zgodnie, że jak jest w dowodzie rejestracyjnym zapis:
    rodzaj: "cięż.specjlz", rodzaj nadwozia = "furgon",
    to znaczy, że jest to samochód ciężarowy ;-)

    Wiecie może, kiedy się !#$%^ dogadają w sprawie interpretacji pojazdów ?

    Na jakiej podstawie MF stwierdza, że pojazd jest osobowy ?

    ( w/g mnie nie jest ważne, czy przerabiany, czy nie.
    Liczy się przecież efekt, czyt. papier w postaci dowodu rejestracyjnego )

    Piotr

    PS. Czy mogę umieścić link do Twojej strony na http://vatowiec.of.pl ?

  • 4. Data: 2002-08-10 20:46:13
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...inet.com.pl...
> [...]
    >
    > ( w/g mnie nie jest ważne, czy przerabiany, czy nie.
    > Liczy się przecież efekt, czyt. papier w postaci dowodu
    ejestracyjnego )

    Obawiam się, że ten bałagan w sprawie samochodów jest im bardziej na rękę.
    Zawsze można kogoś pognębić i do konca nie wiadomo kto ma rację.

    > Piotr
    >
    > PS. Czy mogę umieścić link do Twojej strony na http://vatowiec.of.pl ?

    Bardzo się cieszę że Ci się podoba strona! Niektórzy mówią że jest za
    kolorowa, ale ja wolę coś ciekawszego i weselszego niż czarny tekst na
    białym tle. Coś tam cały czas dopisuję i poprawiam ale trochę ciężko samemu.
    Jasne, że możesz.

    pozdrawiam
    WS

  • 5. Data: 2002-08-12 08:15:26
    Od: <p...@b...de>

    No to jest cos!!!
    Dzieki!

  • 6. Data: 2002-08-12 09:39:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > No to jest cos!!!
    > Dzieki!

    Radze wziac ksero dwodu rejestracyjnego i upewnic sie u milej Pani,]ktora
    bedzie sprawdzala deklaracje VAT...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-08-12 13:13:06
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Radze wziac ksero dwodu rejestracyjnego i upewnic sie u milej Pani,]ktora
    > bedzie sprawdzala deklaracje VAT...

    Tak, wiem :-) Poprosze o decyzje US. Jednak to rozporzadzenie jest tak jasne i
    czytelne, ze jesli odpowiedz bedzie negatywna to poprosze sad o
    rozstrzygniecie.