  • 1. Data: 2002-08-09 09:05:40
    Temat: komórka w firmie
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Witam!
    Kupiłem komórkę na firmę za 1 zł. + VAT. Czy mam ją wpisac w środki
    trwałe (umowa na 24 m-ce) i amortyzować, czy wystarczy w rejest
    wyposażenia, czy może nie muszę nigdzie wpisywać (tylko w koszty)? Będę
    wdzięczny za pomoc. Moja działalność to KPiR + VAT.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-08-09 13:20:40
    Temat: Re: komórka w firmie
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Bax <b...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj00t1$sk6$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wyposażenia, czy może nie muszę nigdzie wpisywać (tylko w koszty)? Będę
    > wdzięczny za pomoc. Moja działalność to KPiR + VAT.

    Moim zdaniem w Środki Trwałe z amortyzacją jednorazową. Wszystko co masz
    zamiar używać ponad rok w ŚT. A umowę masz na 24 m-ce.

    pozdr
    WS
    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 3. Data: 2002-08-10 22:12:37
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:aj3rhi$jtb$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > Moim zdaniem w Środki Trwałe z amortyzacją jednorazową. Wszystko co
    masz
    > zamiar używać ponad rok w ŚT. A umowę masz na 24 m-ce.

    Ciekawa teoria.Możesz ją uzasadnić? Z punktu widzenia US masz rację,ale
    my tu marne podatniki i musimy się bronić przed nadmiernym fiskalizmem.
    To czy jak zrobię takie (czysto teoretyczne) założenie że rolkę papieru
    toaletowego będę używał 13 m-cy (pójdę za potrzebą do np baru po drugiej
    stronie ulicy,załatwię potrzebę w domu lub na stacji benzynowej itp.) to
    tyż w ŚT z amortyzacją jednorazową? A co np z ręcznikiem frotte? Spoko
    wytrzyma dwa lata.A długopis Parker dajmy na to starcza mi na 2 lata
    (mało piszę ręcznie ino do podpisywania przelewów)To jest fakt ,nie
    jakiś wymysł naćpanego podatnika.Kurdę,żegnam Was idę siedzieć,bo nie
    wpisałem go w ŚT
    Jacek

  • 4. Data: 2002-08-11 10:33:05
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > >

    > Moim zdaniem w Środki Trwałe z amortyzacją jednorazową. Wszystko co masz
    > zamiar używać ponad rok w ŚT. A umowę masz na 24 m-ce.

    A moim zdaniem wprost przeciwnie. Od razu w koszty. Umowa jest na uzywanie
    numeru a nie "sprzetu".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-08-11 18:11:14
    Od: "Aniol" <g...@f...onet.pl>

    Uwazam za cos za 1 PLN to nie jest ani srodek trwaly ani wyposazenie i czas
    uzywania nia ma tu znaczenia - bezposrednio w koszty.

    Gabriel B.
    g...@f...onet.pl

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:aj3rhi$jtb$...@s...icm.edu.pl...

  • 6. Data: 2002-08-11 19:00:10
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > uzywania nia ma tu znaczenia - bezposrednio w koszty.

    i jest jeszcze jeden fakt ;-)

    komórka za 1 zł jest teoretycznie własnością dostawcy

    Piotr

  • 7. Data: 2002-08-11 19:22:33
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > i jest jeszcze jeden fakt ;-)
    >
    > komórka za 1 zł jest teoretycznie własnością dostawcy

    Nie jest.

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-11 22:34:38
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jacuo <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj6dh8$7v$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest.
    >

    > --
    > Jacek

    Nie jest własnościa dostawcy bo została zakupiona na fakturę i jest to
    niezbity dowód posiadania.
    Wpisanie jednorazowo w koszty a w ST i jednorazowa amortyzacja to to samo
    pod względem finansowym i fiskalnym.
    A nikt się nie przyczepi o to.
    Takie są przepisy, a bezpieczniej wpisywać. Nie wiem co ma wpisane Bax w ST,
    wiem że ludzie potrafią tylko wpisywać do ST rzeczy ponad kwotę graniczną, a
    resztę nie. I znajomy miał problem z US bo kosztów miał sporo, różnych
    zakupów (drukarkę, fax, ksero itp) ,a ewidencja ST prawie czysta.
    Do wielu absurdów można dojśc rozpatrując sprawy tak jak z długopisami ale
    chodzi o to żeby w miarę spokojnie prowadzić DG a nie kombinować i myśleć
    czy taki przpies ma sens czy nie. Od bzdur w przepisach az się roi.

    pozdrawiam
    WS

  • 9. Data: 2002-08-12 08:19:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aj6olb$lpi$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > niezbity dowód posiadania.
    > Wpisanie jednorazowo w koszty a w ST i jednorazowa amortyzacja to to samo

    To gdzie w takim razie wg Ciebie trzeba wpisac te komorke.
    Do ewidencji srodkow trwalych czy do ewidencji wyposazenia.
    Bo chyba takie dwie ewidencje musza byc prowadzone przy KPiR.

    Karol

  • 10. Data: 2002-08-12 08:37:08
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Nie jest.