  • 1. Data: 2011-04-26 09:49:21
    Temat: Nieopłacone składki zdrowotne
    Od: Rafał <r...@b...pl>

    Witam

    Mój znajomy ma problem . Bodajże 8 lat temu był zmuszony przez
    pracodawce ówczesnego założyć działalność gospodarczą co było wtedy
    bardzo popularne . Był na karcie podatkowej , oczywiście pracodawca
    opłacał mu zus . Nieświadomie mój znajomy nie płacił składki zdrowotnej
    z prowadzonej działalności.Po roku działalność zawiesił . W tym roku w
    ogóle zlikwidował działalność i oczywiście Zus upomniała się o te 12
    miesięcy z przed 8 lat . Odsetki urosły tak że suma do zapłaty jest
    dwukrotnie większa niż nie opłacone składki. Interesuję mnie coś innego.
    Przecież od naliczonego podatku można odliczyć 7,75 podstawy składki
    zdrowotnej.Czy w takim przypadku jeśli zapłaci teraz te zaległe składki
    z przed 8 lat , to czy będzie mógł w tym roku odliczyć to sobie od
    podatku. ( jest zatrudniony na umowę o pracę , działalności nie posiada)

    pozdrawiam Rafał

  • 2. Data: 2011-04-26 10:17:37
    Temat: Re: Nieopłacone składki zdrowotne
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 11:49:21 +0200, Rafał napisał(a):

> [...]
    > z przed 8 lat , to czy będzie mógł w tym roku odliczyć to sobie od
    > podatku. ( jest zatrudniony na umowę o pracę , działalności nie posiada)

    Będzie mógł odliczyć 7.75%. Jeśli wystarczy mu podatku. I oczywiście bez
    odsetek.