  • 1. Data: 2011-04-26 05:28:45
    Temat: VAT i usługi tele.
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    To jeszcze inne pytanie, rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne.

    Przykład POLKOMTELA:
    Faktura otrzymana 22.04 za okres 21.03-20-04 (rozmowy),
    abonament od 21.04-20.05. Termin płatności 15.05
    VAT-7 jest składany do 25.05 czyli w chwili składania deklaracji usługa
    jest już wykonana.

    Kiedy odliczyć VAT, jak będzie prawidłowo?
    Czy w dniu otrzymania faktury czy w terminie płatności?

    Osobiście czytałem kilka artykułów w których wskazywana jest data
    otrzymania,
    a nie płatności za fakturę bo w chwili składania deklaracji usługa
    została już wykonana.

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2011-04-26 06:27:56
    Temat: Re: VAT i usługi tele.
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-04-2011 07:28, grzegorz pisze:

> [...]
    > jest już wykonana.
    >
    > Kiedy odliczyć VAT, jak będzie prawidłowo?
    > Czy w dniu otrzymania faktury czy w terminie płatności?

    W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
    Art. 19 ust. 13 pkt 1, Art. 86 ust. 10 pkt 3

    > Osobiście czytałem kilka artykułów w których wskazywana jest data
    > otrzymania,
    > a nie płatności za fakturę bo w chwili składania deklaracji usługa
    > została już wykonana.

    Moze chodzilo o Art. 86 ust. 12? Ale po to mamy zaraz potem ust. 12a.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-26 07:03:47
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 08:27, elephanto pisze:

    > W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
    > Art. 19 ust. 13 pkt 1, Art. 86 ust. 10 pkt 3

    > Moze chodzilo o Art. 86 ust. 12? Ale po to mamy zaraz potem ust. 12a.

    hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie płatności
    i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne interpretacje.

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2011-04-26 07:16:46
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-04-2011 09:03, grzegorz pisze:

    > hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie płatności
    > i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne interpretacje.

    Prawde mowiac, troche zdziwilo mnie to, co napisales o innych terminach
    odliczania. Masz moze jakies namiary na te interpretacje / artykuly?

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-26 08:49:07
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 09:16, elephanto pisze:

    > Prawde mowiac, troche zdziwilo mnie to, co napisales o innych terminach
    > odliczania. Masz moze jakies namiary na te interpretacje / artykuly?

    Wszystkich nie pamiętam, ale ostatni jaki czytałem to
    http://www.epodatnik.pl/index.php?option=com_content
    &view=article&id=511%3Atelefon-uslugi-telekomunikacy
    jne&catid=70%3Apozostale-wydatki-koszty&Itemid=209&l
    imitstart=3

    --
    grzegorz

  • 6. Data: 2011-04-26 11:41:32
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-04-2011 10:49, grzegorz pisze:

> [...]
    &view=article&id=511%3Atelefon-uslugi-telekomunikacy
    jne&catid=70%3Apozostale-wydatki-koszty&Itemid=209&l

    W przypadku, jezeli faktura nie zawiera informacji jakiego okresu dotyczy.
    W przykladzie Plusa miales to podane.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-26 15:17:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

    > hm.. czyli najbardziej prawidłowo mimo wszystko będzie w terminie
    > płatności i lepiej tak stosować rozliczenia nawet jeśli są różne
    > interpretacje.

    Odróżniasz termin płatności (zapłata) od dnia
    czy okresu w którym przypada termin płatności?

  • 8. Data: 2011-04-26 15:25:03
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 17:17, cef pisze:

    > Odróżniasz termin płatności (zapłata) od dnia
    > czy okresu w którym przypada termin płatności?

    Proszę Cię.... Kiedy zapłacone nie jest ważne w tym przypadku.

    --
    grzegorz

  • 9. Data: 2011-04-26 15:27:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Proszę Cię.... Kiedy zapłacone nie jest ważne w tym przypadku.

    Ale piszesz tak, jakby właśnie było istotne.

  • 10. Data: 2011-04-26 15:30:55
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 17:27, cef pisze:
    > grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

    > Ale piszesz tak, jakby właśnie było istotne.

    Może źle coś wyraziłem, ale chodzi o:
    1. Datę wystawienia FV
    2. Termin płatności z FV

    --