  • 91. Data: 2009-10-24 07:54:15
    Temat: Re: Nieoprocentowana pożyczka od pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, Rem wrote:

    > Ale podwyżkę się zachowuje a pożyczkę trza oddać.
    > Czyli "zysk" jest chwilowy bo potem następuje strata.

    Nie wrzucaj do jednego worka dwu rzeczy: kwoty pożyczki i odsetek.
    "zyskiem" nie są pieniądze z pożyczki, lecz możliwość jej otrzymania
    (tu: z 0% odsetek).
    "Normalny człowiek z ulicy" za możliwość wzięcia pożyczki musi
    zapłacić - odsetkami.

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2009-10-24 16:19:29
    Od: r...@v...pl

> [...]
    > (tu: z 0% odsetek).
    > "Normalny człowiek z ulicy" za możliwość wzięcia pożyczki musi

    Ale czyja to wina? Niech "normalny" człowiek pożyczy od kogoś zamiast od banku.
    Dla mnie jest to zwykłe zdzierstwo.

  • 93. Data: 2009-10-24 20:39:06
    Od: Rem <r...@v...pl>

    > 1) Nie, ale nie dostrzegasz sedna. Sklep rozkłada płatność na 10 rat 0%
    > tylok dlatego, że odsetki *już* siedzą w cenie.
    > Innymi słowy, kupując za gotówkę robisz się w balona.

    Ok robię się w balona ale ci co biorą na raty otrzymują "nieodpłatne
    świadczenie".

  • 94. Data: 2009-10-24 21:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, r...@v...pl wrote:

    > Dla mnie jest to zwykłe zdzierstwo.

    Podałeś "ogólną definicję podatku", nie sposób podważyć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2009-10-24 21:13:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Rem wrote:

    > Ok robię się w balona ale ci co biorą na raty otrzymują "nieodpłatne
    > świadczenie".

    Nie - bo Ty również mogłeś wziąć na raty.
    W przypadku pracownika biorącego pożyczkę problemem jest to, że nie
    każdy może ją dostać.

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2009-10-24 21:19:40
    Od: Rem <r...@v...pl>

    > Nie - bo Ty również mogłeś wziąć na raty.
    A gdy nie mam meldunku lub dochodów? Czyli nie każdy.

    > W przypadku pracownika biorącego pożyczkę problemem jest to, że nie
    > każdy może ją dostać.
    Każdy pracownik - ograniczenie takie samo jak z dochodami czy
    meldunkiem.

  • 97. Data: 2009-10-26 22:53:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Rem wrote:

    > Każdy pracownik - ograniczenie takie samo jak z dochodami czy
    > meldunkiem.

    Nie "takie samo", bo dla "podmiotów powiązanych" są odrębne przepisy.
    Żeby było śmieszniej, dla pracownika też są (b.podobne).

    pzdr, Gotfryd