    From: "Kosmo" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Niepodpisywanie faktury VAT i niezamówione uslugi??
    Date: Mon, 23 Aug 2004 12:05:18 +0200

    A jak to jest z fakturami za uslugami?? rozwazam dwie sytuacje (druga jest
    prawdziwa):

    1. Przychodzi do mnie faktora za jakas kosmiczna usluge ktora moze i
    faktycznie miala miejsce ale byla zopelnie przezemnie nie zamowiona. Faktura
    przychodzi w liscie poleconym ktory nieopatrznie podpisuje (wiec jest dowod
    ze dostarczono ja), co z takimi fakturami tylko sad?? A jak w miedzy czasie
    zostane dopisany do rejestry dloznikow??

    2. Jest sobie hurtownia, ktora ma z klientami podpisane umowy: od
    generowanego obrotu hurtownia zwraca klientom 1%, klient na ten 1% wystawia
    fakture i kompensowana ona jest przy rozliczaniu naleznosci, co jesli klient
    jest nieuczciwy i wystawia za wysokie faktury. Do tej pory mozna bylo przy
    wykryciu takiej faktury po prostu jej nie podpisac i klient nie mogl
    zaliczyc jej do kompensaty. Teraz nieuczciwy klient od razu wystawia faktore
    i kompensuje

    Jak zabezpieczyć sie w dwu przypadkach ktore opisalem?? jest jakis sposob
    czy musze koniecznie rozejzec sie za jakims dobrym prawnikiem??

    pozdrawiam