  • 11. Data: 2012-08-29 22:44:41
    Temat: Re: Nieprzemyślana wpłata i strach przed US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A dlaczego nie US?

    a bo zdaje sie nie ma takich uprawnien.
    Moge sie mylic,bo ich ostatnio nawet uzbroic chcieli, zeby do pary ze
    straznikami miejskimi mogli chodzic wiec cos sie moglo zmienic.

  • 12. Data: 2012-08-29 23:12:47
    Temat: Re: Re: Nieprzemyślana wpłata i strach przed US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, cef wrote:

    > Jestem zawiedziony. Może chociaż modny ostatnio depozyt nieprawidłowy?

    Bardzo niepolityczny.
    Trzeba by odpowiedzieć na pytanie, czy obejmuje pewnego znanego byłego
    premiera ;)
    Przypomnę, że pewnej kategorii spraw US "nie lubi", bo medialnie
    bardzo źle wyglądają.
    Pewien "znany z prasy" piekarz ZMUSIŁ (skutecznie) US do obłożenia
    VATem "darowizny dla biednych", co było powodem sporego szumu
    medialnego (o który rzeczonemu chodziło) tudzież sporej liczby
    flejmów na newsach (niewykluczone że powód flejmów nie wie co
    to usenet ;))
    Ba, do dziś wspomnienie o tej akcji powoduje wyskoki "ale to
    oszust był" (co dla meritum sprawy jest bez znaczenia: VAT jak
    się należał tak się należy, znaczy w podobnym przypadku należałby
    się i dziś i basta).

    Wada zaś jest taka, że formalnie są cały czas podstawy do czepiania
    się. A sprawa nieprawidłowości depozytu pieniędzy "elektronicznych"
    nie jest wyjaśniona, IMO.
    Twórca przepisu miał na celowniku łupnięcie w podatnika (a dokładniej
    zablokowanie obchodzenia podatku od pożyczek), ale świadomosć
    ograniczoną do widoku monet i banknotów.
    No chyba że o czymś nie wiem i istnieje przepis iż "zapis elektroniczny
    odpowiada traktowaniu pieniedzy jako tych samych pieniędzy, a nie
    takiej samej kwoty pieniędzy".
    Jeśli tak to poproszę :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-08-29 23:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, witek wrote:

    > Najpierw US prowadzi "czynnosci sprawdzajace" czyli wzywa podatnika "do
    > wyjasnienia" proszac o dostarczenie tego i oweego.

    O toto.
    I presja plus nieświadomość powodują niekiedy dość bolesne dla
    podatnika skutki (włącznie z tym, że coś źle opisze i to zostanie
    potraktowane na jego szkodę).
    Opisy "próśb" o spisanie np. własnych wydatków :> były i w prasie
    i "na forach".

    > To jest tylko prosba. Podstawy prawnej do tego nie maja.
    > To sa tylko i wylacznie wyjasnienia a oni podpowiadaja

    :D
    Nie pamietam jak to ktoś kiedyś ujął, ale było coś o wilku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-08-29 23:20:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, spp wrote:

    > A dlaczego nie US?

    Hm... czyżby "witka" o coś "poproszono"? :O (bo też jestem w szoku)
    Większość komentarzy, np:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Konta-bez-tajemnic-b
    ankowych-przed-fiskusem-1370856.html
    ...wspomina o naczelniku US :D (w roli urzędu)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-08-30 03:08:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Konta-bez-tajemnic-b
    ankowych-przed-fiskusem-1370856.html

    > ...wspomina o naczelniku US :D (w roli urzędu)

    powiem tak
    jaki artykul taki dziennikarz.

    jak zobaczysz do ordynacji podatkowej to art 182 zaczyna sie tak

    1. Jeżeli z dowodów zgromadzonych w toku postępowania podatkowego ....

    wiec najpierw musi byc postepowanie, wszczete formalnie, a dopiero potem
    naczelnik , i tu dygresja bo mam wrazenie ze kiedys tego nie bylo i
    przyskugiwalo tylko uks , moze sie upomniec sam o dane i tylko wtedy
    kiedy ze zgromadzonych dowodow to wynika.

    a na poczatek us przysyla zaproszenie na rozmowe w celu wyjasnienia.
    i o ile przyniesione dokumenty sa wystarczajace do wyjasnienia to us ani
    niczego nie bedzie wiecej chcial, ani niczego nie bedzie mogl sam sobie
    wziac. wiec nalezy przyniesc minimum, tak zeby nie wyszlo nic wiecej.
    np pofatygowac sie do banku i przyniesc potwierdzenie konkretnych
    przelewow a nie np caly wyciag miesieczny.

  • 16. Data: 2012-08-30 07:41:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-29 22:44, witek pisze:

    > a bo zdaje sie nie ma takich uprawnien.

    Chyba miał 'od zawsze' (tzn. na pewno od 1997 r. kiedy weszła w życie
    dzisiaj obowiązująca Ordynacja Podatkowa). :(

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-09-01 10:56:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, witek wrote:

    > i tu dygresja bo mam wrazenie ze kiedys tego nie bylo i przyskugiwalo tylko uks

    Kilka razy nowelizowali, w tym była jakaś "większa" nowelizacja przy
    okazji której było głośno w mediach bo chodziło o danie organom skarbowym
    możliwości interwencji zbrojnej, więc nie zdziwi mnie jak przy okazji
    taki drobiazg też "poprawiono" :)

    > i o ile przyniesione dokumenty sa wystarczajace do wyjasnienia to us ani
    > niczego nie bedzie wiecej chcial, ani niczego nie bedzie mogl sam sobie
    > wziac. wiec nalezy przyniesc minimum, tak zeby nie wyszlo nic wiecej.

    Tak wychodzi.

    pzdr, Gotfryd