  • 1. Data: 2008-11-09 19:46:15
    Temat: dowód wewnętrzny w KPiR
    Od: "quant1" <q...@p...onet.pl>

    Witam. Prowadzę od miesiąca jednoosobową DG. Mam problem z księgowaniem w
    KPiR. Posługuję się programem Mała księgowość 2008 z Rzeczpospolitej. Moja
    praca polega na świadczeniu usług zwykłym ludziom nie prowadzącym DG. Z tego
    tytułu uzyskuje dochód, który nie jest udokumentowany. Gdzieś tam
    przeczytałem, że powinienem prowadzić codzienną ewidencję sprzedaży w KPiR,
    a na koniec miesiąca sporządzić dowód wewnętrzny. Przy księgowaniu dowodu
    wewnętrznego jednym z pól, które muszę wypełnić jest Kontrahent. Kogo mam
    tam wpisać?

    Chciałbym też wpisywać do KPiR comiesięczny wydatek na ubezpieczenie
    społeczne. Czy mogę to zrobić za pomocą dowodu wewnętrznego? Co znowu z tym
    kontrahentem? Czy to odział ZUS-u w moim mieście. Jakie byście polecili
    strony internetowe dla osób, którzy dopiero, co zaczęli prowadzić DG i
    borykają się z takimi problemami? Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-11-09 20:27:12
    Temat: Re: dowód wewnętrzny w KPiR
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    quant1 pisze:
> [...]
    > wewnętrznego jednym z pól, które muszę wypełnić jest Kontrahent. Kogo mam

    Siebie

> [...]
    > strony internetowe dla osób, którzy dopiero, co zaczęli prowadzić DG i
    > borykają się z takimi problemami? Pozdrawiam.

    Ja bym nie wpisywał, wpiszesz w corocznym PIT

    Proszę o poprawę mądrzejszych gdybym się mylił.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2008-11-09 21:12:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Daniel Stalica wrote:

    > Ja bym nie wpisywał, wpiszesz w corocznym PIT

    A to już zależy.
    Jeśli jest dochód, to bez znaczenia gdzie wpisze.
    Ale przy stracie bardziej się opłaca wpisać w koszty.

  • 4. Data: 2008-11-09 22:38:26
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    cef pisze:
    > A to już zależy.
    > Jeśli jest dochód, to bez znaczenia gdzie wpisze.
    > Ale przy stracie bardziej się opłaca wpisać w koszty.

    Możesz rozwinąć?

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 5. Data: 2008-11-10 06:40:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Daniel Stalica wrote:

    > Możesz rozwinąć?

    Stratę możesz przenosić przez kilka lat,
    a od dochodu jak nie odliczysz składek w danym roku, to przepadną.

  • 6. Data: 2008-11-10 12:57:41
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    cef pisze:

    > Stratę możesz przenosić przez kilka lat,
    > a od dochodu jak nie odliczysz składek w danym roku, to przepadną.

    I wszystko jasne. Dziękuję.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info