  • 1. Data: 2006-12-14 23:04:51
    Temat: Niski ZUS dla nowych firm - jak to jest dokladnie?
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    Witam,

    Jak to jest, z tym mniejszym ZUS-em dla nowych firm?

    Czy płacąc go nie trzeba składać co miesiać żadnych
    deklaracji do ZUS-u (tak jak nie trzeba przy normalnych
    składkach, dla typowej 1-os DG)?

    Przez ile miesięcy płaci się ten niższy ZUS?

    Czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe formalnosci,
    komplikacje, czy efekty uboczne, czy po prostu placi
    sie mniej i na tym polega jedyna roznica?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2006-12-14 23:06:30
    Temat: Re: Niski ZUS dla nowych firm - jak to jest dokladnie?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@x...pl> napisal(a):
    > Czy płacąc go nie trzeba składać co miesiać żadnych
    > deklaracji do ZUS-u (tak jak nie trzeba przy normalnych
    > składkach, dla typowej 1-os DG)?

    O ile się zarejestrujesz z właściwym kodem - nie.

    > Przez ile miesięcy płaci się ten niższy ZUS?

    24

    > Czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe formalnosci,
    > komplikacje, czy efekty uboczne, czy po prostu placi
    > sie mniej i na tym polega jedyna roznica?

    No, nie można swiadczyć usług dla byłego pracodawcy i tak dalej
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-12-14 23:17:39
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > O ile się zarejestrujesz z właściwym kodem - nie.

    Co masz na mysli? Proszę, rozwiń. Bardzo proszę.

    > No, nie można swiadczyć usług dla byłego pracodawcy i tak dalej

    OK. Ale z tego co słyszałem, to tylko jesli to był etat.
    Jesli sie miało z tym pracodawcą tylko umowy o dzieło, to można?

    latet

  • 4. Data: 2006-12-14 23:23:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@x...pl> napisal(a):

    > Co masz na mysli? Proszę, rozwiń. Bardzo proszę.

    No, jak się rejestrujesz, to musisz podać kod zatrudnienia. Jak podasz
    taki ogólny dla DG, to będziesz latał z deklaracjami co miesiąc, bo
    system ZUSu nie kuma automatycznego interpolowania kolejnych
    deklaracji w tym przypadku, jeśli płacisz mały ZUS. Jest inny kod,
    który z tego leczy. W okienku Ci go podadzą, no problem. To żadna
    zakazana wiedza, trochę zbyt tajemniczo to napisałem ;-)

    > OK. Ale z tego co słyszałem, to tylko jesli to był etat.
    > Jesli sie miało z tym pracodawcą tylko umowy o dzieło, to można?

    IMHO tak, ale nie bazuj na mojej opinii, mało się tym interesuję.

  • 5. Data: 2006-12-14 23:32:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-12-2006 o 00:23:19 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > który z tego leczy. W okienku Ci go podadzą, no problem. To żadna
    > zakazana wiedza, trochę zbyt tajemniczo to napisałem ;-)

    Abrakadabra 05 70 0 0 ;)

  • 6. Data: 2006-12-14 23:47:45
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Abrakadabra 05 70 0 0 ;)

    Dzieki.
    Czy po upłynięciu błogich 24-mies. trzeba zmienić sobie
    ten kod? No, moze to pytanie nieco przedwczesne :-)

    latet

  • 7. Data: 2006-12-14 23:50:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@x...pl> napisal(a):

    > Dzieki.
    > Czy po up?yni?ciu b?ogich 24-mies. trzeba zmieni? sobie
    > ten kod? No, moze to pytanie nieco przedwczesne :-)

    Tego nikt jeszcze nie przerobił w praktyce :)

  • 8. Data: 2006-12-15 08:24:41
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    > OK. Ale z tego co słyszałem, to tylko jesli to był etat.
    > Jesli sie miało z tym pracodawcą tylko umowy o dzieło, to można?

    Jezeli pracowalo sie na UoDz, UZ to mozna przejsc na liniowy
    i wspolpracowac z bylym pracodawca (a tak naprawde zleceniodawca).
    Zakaz dotyczy tylko umomy o prace.

    p.

  • 9. Data: 2006-12-15 09:24:51
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Jezeli pracowalo sie na UoDz, UZ to mozna przejsc na liniowy
    > i wspolpracowac z bylym pracodawca (a tak naprawde zleceniodawca).
    > Zakaz dotyczy tylko umomy o prace.

    Liniowy?
    Wątek jest o nizszym ZUS-ie, a nie o podatku dochodowym :-)

    Ale liniowy tu i tak nie ma sensu, bo osoba ta spodziwa się
    przychodu (brutto) na poziomie 36 tys. zl rocznie.
    Rozumiem, ze takze nie musi sie martwić o VAT?
    Ile w przyszlym roku ma wynosić limit wejscia VAT? (dochodu? przychodu?).

    latet

  • 10. Data: 2006-12-15 13:13:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-12-2006 o 10:24:51 latet <s...@x...pl> napisał(a):

    > Liniowy?
    > Wątek jest o nizszym ZUS-ie, a nie o podatku dochodowym :-)
    >
    > Ale liniowy tu i tak nie ma sensu, bo osoba ta spodziwa się
    > przychodu (brutto) na poziomie 36 tys. zl rocznie.

    Jeśli to zafixowane(samozatrudnine) to fakt, ale jeśli jest szansa na
    więcej
    to może warto liniowca wziąść, bo potem człowiek szczęka zębami i szlag
    trafia
    że 30% idzie w bagno

    > Rozumiem, ze takze nie musi sie martwić o VAT?

    Chyyba że jest rzeczoznawcą który także doradza albo innym złotnikiem :)

    > Ile w przyszlym roku ma wynosić limit wejscia VAT? (dochodu? przychodu?).

    39800 czy jakoś tak.