  • 1. Data: 2005-08-23 10:04:58
    Temat: Niższy ZUS - przypadek szczególny?
    Od: Senniq <m...@U...ltd.pl>

    Odnośnie artykułu http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=72&a pt.
    Niższe składki na ZUS dla początkujących przedsiębiorców,
    mam pytanie dotyczące obostrzeń, kto nie będzie mógł skorzystać z ulgi, a
    konkretnie do podpunktu:
    * prowadząc firmę wykonywałyby działalność dla byłego pracodawcy, na rzecz
    którego w roku założenia firmy lub w poprzednim roku kalendarzowym
    wykonywały w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej.

    Osoba była zatrudniona w firmie X. W połowie lipca zwalnia się, aby
    prowadzić działalność gospodarczą, dla wielu osób i firm - rejestruje
    działalność po 24.08, aby skorzystać z ulgi na ZUS.
    Były pracodawca zwraca się do tej osoby, z prośbą o wykonanie usługi -
    jednorazowo lub "w razie potrzeby", ale nie jest to kontrakt czy forma
    "stałej" współpracy - faktura dla byłego pracodawcy może być 1 lub 2,
    pomiędzy wieloma innymi fakturami. Ponieważ jest to działalność
    artystyczna - były pracodawca chce mieć projekty stylowe, charakterystyczne
    dla osoby, która była tam zatrudniona, więc naturalną wydaje się być chęć
    zlecenia tej osobie jakiegoś projektu.
    Czy w takim przypadku nie można skorzystać z ulgi? Jaka może być
    interpretacja takiego przypadku?

    --
    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-26 10:45:09
    Temat: Re: Niższy ZUS - przypadek szczególny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Aug 2005, Senniq wrote:

> [...]
    > wykonywały w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    > czynności wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej.
    [...]
> [...]
    [...]
    > Czy w takim przypadku nie można skorzystać z ulgi? Jaka może być

    IMO przepis jest jasny: ŻADNYCH realizacji dla byłego pracodawcy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-26 14:52:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > IMO przepis jest jasny: ŻADNYCH realizacji dla byłego pracodawcy.

    Po prostu trzeba poprosic kogos, aby to bylemu pracodawcy
    zrefakturowal. I juz!

    marekz