  • 1. Data: 2005-08-22 22:38:12
    Temat: Co zamiast faktury
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

    Zakładam działalność gospodarczą, będę prowadził sprzedaż wysyłkową. Planuję
    prowadzić KPiR kasowo.
    Na mocy RMF w sprawie kas rejestrujących, sprzedaż wysyłkowa jest zwolniona z
    obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej (załącznik do
    rozporządzenia, poz. 42). Jednocześnie art. 106.4 ustawy o VAT zwalnia z
    obowiązku wystawiania faktur osobom prywatnym.
    Co w takim razie wystawiać i jak to ewidencjonować? Jak dokonywać korekty w
    razie zwrotów?
    Oczywiście mogę za każdym razem wystawiać fakturę, ale wolałbym tego uniknąć,
    bo w przypadku zwrotu musiałbym wysyłać fakturę korygującą i kolekcjonować
    potwierdzenia odbioru.

    Sprzedaż wysyłkowa jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania pod warunkiem
    prowadzenia ewidencji dowodów zapłaty. Co może uchodzić za dowód zapłaty?

  • 2. Data: 2005-08-23 06:50:57
    Temat: Re: Co zamiast faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 23 sierpnia 2005 00:38, gdy Grisza napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > do rozporządzenia, poz. 42). Jednocześnie art. 106.4 ustawy o VAT zwalnia
    > z obowiązku wystawiania faktur osobom prywatnym.

    Paragon

    > i jak to ewidencjonować?

    Pewnie tak jak FV, ale tylko zgaduję.

    > Sprzedaż wysyłkowa jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania pod
    > warunkiem prowadzenia ewidencji dowodów zapłaty. Co może uchodzić za dowód
    > zapłaty?

    No jak płaci przelewem, to zapewne wyciąg.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-08-23 13:15:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Paragon

    > Pewnie tak jak FV, ale tylko zgaduję.

    dzienne zestawieni dowodow sprzedazy i tam wpisywac paragonu oraz numery od
    do, a nastepnie
    do ksiegi.

    P.

  • 4. Data: 2005-08-24 06:53:10
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

    Trochę poczytałem o paragonach i rzeczywiście je powinienem wystawiać. Wszystko
    co znalazłem to były teksty dość ogólne, nie mogę doszukać się przepisów
    prawnych określających np. co paragon powinien zawierać. Czy coś reguluje te
    sprawy?

  • 5. Data: 2005-08-24 09:10:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grisza" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawnych określających np. co paragon powinien zawierać. Czy coś reguluje

    numer, data, stempel(to chyba niekonieczne), ilosc towaru, cena jednostkowa
    i kwota zakupu.

    A sprawy te reguluje pewnie jakies rozporzadzenie ministra finansow :-))
    wejdz na isip.sejm.gov.pl wpisz rozporzadzenie ministra finansów i wybierz
    co Cie interesuje

    P.

  • 6. Data: 2005-08-24 18:42:03
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

    > A sprawy te reguluje pewnie jakies rozporzadzenie ministra finansow :-))
    > wejdz na isip.sejm.gov.pl wpisz rozporzadzenie ministra finansów i wybierz
    > co Cie interesuje

    Właśnie tam szukałem i nie znalazłem. Szukałem po tytułach, bo przeczytać
    treści wszystkich rozporządzeń chyba nie dałbym rady...
    Znalazłem rozporządzenie mówiące o tym, jakie informacje musza być na
    rachunkach. Paragon nie powinien się chyba zbytnio różnić.
    Dla zainteresowanych, ogólne info o paragonach jest tutaj:
    http://vat.pl/pages/i/1100.php

    PS Dzięki za odpowiedź.