  • 1. Data: 2004-07-20 16:41:18
    Temat: Zameldowanie w Niemczech...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Sytuacja: ojciec znajomej, obywatel Niemiec, chce ją zameldować w
    Niemczech, bo tam jakąś kasę z tego tytułu wydębi od państwa. Pozostawmy
    ocenę moralną tego na boku. Zastanawiam się tylko, czy nie będzie w
    Polsce z tego problemów, bo dziewczyna:

    * chce pozostać zameldowana na terenie PL
    * osiągnęła w tym roku dochód w Polsce z tytułu umowy zlecenia (3k zł)
    * studiuje dziennie

    Czy nie będzie jakichś problemów na uczelni albo z US? Czy za dwa lata
    nie przyjdzie Bundesurzędnik, nie powie, że nie zaplaciła Bundespodatku
    i nie zamknie do Bundeswięzienia? Albo czy w październiku nie powiedzą
    jej w szkole, że powinna studiować na Bundesuczelni? Nie podoba mi się
    ta cała sprawa.

    FUT pl.soc.prawo
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 2. Data: 2004-07-21 07:50:54
    Temat: Re: Zameldowanie w Niemczech...
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > Pozostawmy ocenę moralną tego na boku. Zastanawiam się tylko,
    > czy nie będzie w Polsce z tego problemów, bo dziewczyna:

    Od wrzesnia ubieglego roku jestem zameldowana zarowno w Niemczech
    jak i w Polsce, przebywam w Niemczech (moj maz, Polak, tu
    pracuje).

    > * chce pozostać zameldowana na terenie PL

    Nadal jestem zameldowana w Polsce i nijak nie moge sie dowiedziec,
    czy podwojny meldunek w Europie to przestepstwo ;)

    > * osiągnęła w tym roku dochód w Polsce z tytułu umowy zlecenia
    > (3k zł)

    Pracuje na umowe o prace w Polsce (zdalnie), rozliczam sie z US w
    Polsce, w Niemczech przychodu nie mam (dopiero po roku pobytu moge
    zaczac szukac legalnie pracy), ale moj maz rozlicza sie ze mna
    wspolnie w Niemczech.

> [...]
    > czy w październiku nie powiedzą jej w szkole, że powinna
    > studiować na Bundesuczelni? Nie podoba mi się ta cała sprawa.

    Co do studiow to nie wiem, bo juz nie studiuje. Co do reszty to
    sama sie zastanawiam, co zrobic, bo wymeldowujac sie z Polski
    musialabym wyrobic nowy paszport, a wcale mi sie to nie usmiecha i
    wole sie przemeldowac tylko w Polsce (musze sie wymeldowac z
    obecnego 'miejsca zamieszkania').

    Moze niech sie nie wymeldowuje z Polski (jesli moze) i zostawi
    wszystko po staremu, a nowym adresem sie nie chwali? Sama
    chcialabym wiedziec, co ja powinnam tak naprawde zrobic... :-/

    Pozdrawiam.

    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special