    From: "Marcin" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: No to kolejne pytanie o mieszkanie.
    Date: Fri, 22 Jul 2005 11:08:13 +0200

    Witam
    Jak juz wszyscy pytają o podatki dotyczące mieszkań to ja tez zapytam.
    Skończyłem studia, w tym momencie nie mam pracy, jestem na utrzymaniu
    rodziców. Sytuacja jest taka ze chcielibyśmy kupić dom. Teraz jezeli kupie
    na siebie to chyba bede musial zaplacic 2 % podatku i do tego udokumentowac
    skąd mam pieniądze. Zgadza się? Mogli mi dolozyc rodzice, ale to juz chyba
    darowizna...? Do jakiej kwoty mozna zrobic darowizne sie nasówa pytanie by
    nie zaplaćić od niej podatku i czy powiedzmy kazdy moze mi cos darowac z
    rodziny (ojciec, matka, babcia ,dziadek). Rodzice kupuja dom na siebie i
    chcą przepisać na mnie jako pierwszy dom... mozliwe cos takiego , i jakie
    ewentualne koszta? Ewentualnie jakies inne rozwiazanie... Bede wdzięczny za
    każdą porade.
    Pozdrawiam
    Marcin