  • 1. Data: 2003-04-04 17:19:02
    Temat: Nota korygująca
    Od: "Krzysztof" <l...@p...fm>

    Witam mam pytanie

    Firma wystawiła mi fakturę VAT za zakupiony towar na zupełnie innego klienta
    (zła nazwa firmy, NIP oraz pozostałe dane adresowe) a mój pracownik ją
    przyjął na stan dokumentem pz. Czy za pomocą noty korygującej mogę
    skorygować tę fakturę skoro żaden element danych mojej firmy nie jest
    poprawny?, a jeżeli nie to jak to zrobić bo wystawca zamknął już miesiąc i
    program nie pozwala mu na poprawienie danych w fakturze.

    z góry dziękuję za info.

  • 2. Data: 2003-04-04 19:24:40
    Temat: Re: Nota korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Krzysztof wrote:

    >+ Witam mam pytanie
    >+
    >+ Firma wystawiła mi fakturę VAT za zakupiony towar na zupełnie innego klienta
    >+ (zła nazwa firmy, NIP oraz pozostałe dane adresowe)

    "Zła" (błędna) czy "niewłaściwa" (jak podejrzewam), czyli *prawidłowa*
    ale inna niż ma być ?

    >+ a mój pracownik ją
    >+ przyjął na stan dokumentem pz. Czy za pomocą noty korygującej mogę
    >+ skorygować tę fakturę skoro żaden element danych mojej firmy nie jest
    >+ poprawny?

    O ile pamiętam to widziałem gdzieś komentarz że "nie można
    korygować faktury przez wskazanie innego realnie istniejącego
    podmiotu". Czyli nie tylko noty (ty) ale również faktury korygującej
    (oni) nie można wystawić, AFAIK.

    >+ a jeżeli nie to jak to zrobić bo wystawca zamknął już miesiąc i
    >+ program nie pozwala mu na poprawienie danych w fakturze.

    Ustawa o VAT pozwala AFAIK na zwrot towaru. Musieliby przyjąć
    zwrot (razem z oryginałem f-ry) i sprzedać na nowo (tobie)...

    pzdr, Gotfryd