  • 1. Data: 2008-04-23 08:18:38
    Temat: Ulga odsetkowa
    Od: max <f...@g...pl>

    Witam

    Fakty:
    - wziąłem kredyt na kupno mieszkania od dewelopera w 2006 roku
    - w 2006 roku kupiłem mieszkanie w formie przedwstępnej umowy sprzedaży
    w formie aktu notarialnego
    - mieszkanie odebrałem (w formie protokołu wynikającego w wcześniej
    podpisanej umowy) w 2007 roku
    - moje mieszkanie znajduje sie natomiast w budynku który nie został
    jeszcze odebrany - myślę jednak że tutaj bardzie znaczącym jest mój
    protokół odbioru lokalu mieszkalnego

    Wg informacji jakie znalazłem:

    > Stosownie do art. 26b ust. 2 pkt 4 lit. b) powyższe odliczenie
    > stosuje się, jeżeli inwestycja mieszkaniowa dotyczy budynku lub
    > lokalu mieszkalnego, którego budowa została zakończona nie wcześniej
    > niż w 2002 r., a ponadto w przypadku inwestycji, o której mowa w ust.
    > 1 pkt 3 została zawarta umowa w formie aktu notarialnego o
    > ustanowieniu odrębnej własności lokalu mieszkalnego, o przeniesieniu
    > na podatnika własności budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego,
    > której jedną ze stron jest podatnik.

    myślę, że wynika iż moja przedwstępna umowa sprzedaży jest wystarczająca
    aby rozpocząć odliczanie ulgi odsetkowej.

    Czy dobrze myślę ?

    pozdrawiam
    maxjan

  • 2. Data: 2008-04-23 08:29:00
    Temat: Re: Ulga odsetkowa
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "max" napisał
> [...]
    >>
    > myślę, że wynika iż moja przedwstępna umowa sprzedaży jest wystarczająca
    > aby rozpocząć odliczanie ulgi odsetkowej.

    Masz akt notarialny? Jeśli nie to odsetki odliczysz dopiero w rozliczeniu za
    rok, w którym podpiszesz akt.
    Włącznie z odsetkami zpałaconymi w poprzednim roku / latach.

  • 3. Data: 2008-04-23 08:52:19
    Od: max <f...@g...pl>

    glizda pisze:

    > Masz akt notarialny? Jeśli nie to odsetki odliczysz dopiero w rozliczeniu za
    > rok, w którym podpiszesz akt.
    > Włącznie z odsetkami zpałaconymi w poprzednim roku / latach.

    jak podaje strona:
    http://www.pit.pl/ulga-odsetki/index.php
    a dokładnie punkt:
    4.2. o których mowa na początku niniejszej strony w p.2 i 3 - została
    zawarta umowa o ustanowieniu spółdzielczego własnościowego lub
    lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo umowa w formie aktu
    notarialnego o ustanowieniu odrębnej własności lokalu mieszkalnego, o
    przeniesieniu na podatnika własności budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego, której jedną ze stron jest podatnik,

    ja posiadam przedwstępną umowę w formie aktu notarialnego.

    Czyli wynika z tego ze dopóki nie będę miał aktu notarialnego to nie
    mogę rozpocząć odliczania ulgi odsetkowej.

  • 4. Data: 2008-04-23 09:45:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "max" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkalnego, której jedną ze stron jest podatnik,
    >
    > ja posiadam przedwstępną umowę w formie aktu notarialnego.

    Umowa przedwstępna to nie umowa o którą chodzi powyżej.

  • 5. Data: 2008-04-23 13:27:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    max wrote:

    > Czyli wynika z tego ze dopóki nie będę miał aktu notarialnego to nie
    > mogę rozpocząć odliczania ulgi odsetkowej.

    dokładnie.