  • 1. Data: 2008-04-23 09:36:05
    Temat: PIT-37, PIT-38, wpłacić różnicę, czy całośc?
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam,

    Z PIT-37 wychodzi mi nadpłata X złotych.
    Z PIT-38 mam do zapłaty Y złotych.

    Kwota Y jest wyższa niż X.

    Mam zapłacić kwotę Y - X (wtedy urząd nie musi
    mi nic zwracać), czy też zapłacić kwotę Y i czekać
    na zwrot kwoty X?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2008-04-23 18:54:14
    Temat: Re: PIT-37, PIT-38, wpłacić różnicę, czy całośc?
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 23 Kwi, 02:36, "Robbo" <p...@a...nie.mam> wrote:
> [...]
    >
    > Kwota Y jest wyższa niż X.
    >
    > Mam zapłacić kwotę Y - X (wtedy urząd nie musi
    > mi nic zwracać), czy też zapłacić kwotę Y i czekać

    US uznaje zobowiązania z pit-37 i 38 jako dwa osobne podatki, w
    związku z czym nie kompensuje ich. US zwróci nadpłatę podatku z
    pit-37, a dopłata do pit-38 będzie do zapłaty. Możesz jednak sam
    wystąpić do US o przeksięgowanie nadpłaty z pit-37 na pit-38 - zwykłe
    podanie do referatu księgowości podatkowej w twoim urzędzie skarbowym,
    wtedy jedynie pozostałą różnicę będziesz musiał uiścić na zobowiązanie
    z tyt. PPW (pit-38)