    From: <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nowa ulga mieszkaniowa - pytanie
    Date: 19 Apr 2002 11:15:24 +0200

    Jestem kawalerem i oszczędzam w kasie mieszkaniowej (od października 2001).

    Nie wiem, czy skorzystać z tego powodu z ulgi za oszczędzianie w KM. Czy
    jeśli teraz skorzystam, a potem się ożenię to będziemy mieli prawo do nowej
    ulgi mieszkaniowej (za spłatę odsetek od kredytu mieszkaniowego). Czy podobnie
    jak dawniej małżeństwo będzie miało prawo do odpisania kwoty jeszcze nie
    wykorzystanej przed małżeństwem przez jednego z małżonków?
    Znalazłem artykuł w Rzepie, że prawo do ulgi ma się, jeśli dana osoba lub
    małżonek w przeszłości nie korzystał z dużej ulgi budowlanej. Dlaczego
    jednak małżonek ma być "karany" za to, że przed laty druga połowa
    skorzystała zgodnie z ordynacją z ulgi za oszczędzanie w kasie? Czy ktoś zna
    odpowiedź na takie zapytanie podatkowe?
    A może resztę życia spedzać w separacji (w ramach polityki
    antyprorodzinnej):)