  • 1. Data: 2003-02-12 08:00:57
    Temat: Nowe druki przelewow
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Kona molek .... czytałem pół roku temu i teraz zapomniałem, że od nowego
    roku obowiązują na polecenie przelewu druki z nadrukiem PODATKI ........ ale
    chodzi o formę przelewu z dodatkowymi danymi ....
    Czy ktos jeszcze nie pamietał ?????

    pozdrawiam
    fart

    w morde jeża ...... jestem z siebie niezadowolony
    a może jest jeszcze jakieś vacatio na ten obowiązek ?

  • 2. Data: 2003-02-12 08:32:09
    Temat: Re: Nowe druki przelewow
    Od: "ajt" <a...@u...com.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale
    > chodzi o formę przelewu z dodatkowymi danymi ....

    Tzn. chodzi o to, jak takie coś wypełnić?
    Instrukcja jest w załączniku do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
    15 września 2001r. w sprawie określenia wzoru formularza wpłaty gotówkowej
    oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego (Dziennik Ustaw Nr
    105, poz. 1146).
    Na pewno jest to w wielu miejscach sieci, pewnie zaraz ktoś podeśle jakiś
    link.
    Mogę zaproponować drogę trochę okrężną...
    Każdy program testowy (także ten tylko do przelewów) do ściągnięcia z
    www.ajt.com.pl ma w pomocy m. in. wszystkie potrzebne informacje ze
    wspomnianego rozporządzenia.

    A jeśli chodzi o to, że przelew poszedł "po staremu" bez dodatkowych danych,
    to myślę, że nic strasznego się nie stało - proponuję odczekać parę dni,
    zapytać w urzędzie gdzie to trafiło i w razie czego poprosić o
    przeksięgowanie na poczet odpowiedniego podatku.

    pozdrawiam
    ajt

  • 3. Data: 2003-02-12 08:33:34
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > fart
    >
    > w morde jeża ...... jestem z siebie niezadowolony
    > a może jest jeszcze jakieś vacatio na ten obowiązek ?

    Jak pieniądze zostały zaksięgowane na koncie US to nie masz co się martwić.
    Ja dostałem "pogróżki" z mojego banku że US odrzuca takie przelewy i co
    wtedy jak przelew poszedł w ostatnim dniu płatności podatku. Jesli przelew
    na papierku to faktycznie musi byc druczek z hasłem PODATKI, w przelewach
    elektronicznych wymagany jest odpowiedni opis płatności (kodowy opis "za
    co", "za jaki okres" itp)

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 4. Data: 2003-02-12 11:47:24
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    fart wrote:

> [...]
    > nowego roku obowiązują na polecenie przelewu druki z nadrukiem PODATKI
    > ........ ale chodzi o formę przelewu z dodatkowymi danymi ....

    Tak - ustawodawca zapomniał (w przeciwieństwie np do przelewów ZUS)
    określić kto ma te druki dostarczyć.