  • 1. Data: 2003-02-12 00:26:37
    Temat: Pół mieszkania
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

    Czy jezeli jestem posiadaczem połowy mieszkania i w darowiznie otrzymam
    druga połowę mieszkania(1 grupa podatkowa) to czy muszę zapłacić 7% podatku
    od darowizny?
    Nie jestem właścicielem zadnego innego lokalu mieszkalnego(poza garazem) i
    nie zamierzam zmieniać adresu przez przynajmniej 5 lat.

    Z góry dzięki za rzeczowe odp.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-02-12 09:01:48
    Temat: Re: Pół mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Feanor" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Nie jestem właścicielem zadnego innego lokalu mieszkalnego(poza garazem) i
    > nie zamierzam zmieniać adresu przez przynajmniej 5 lat.

    To bardzo ciekawe pytanie.

    Bo tak "na rozum" to jestes juz wlascicielem nieruchomosci
    "wspolwlasnosc".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-12 12:38:39
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b2d2fm$l7g$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > podatku

    > To bardzo ciekawe pytanie.
    >
    > Bo tak "na rozum" to jestes juz wlascicielem nieruchomosci

    To chyba tak tylko "na rozum" ;-) bo "na ustawę spadkową" to płacisz jeśli
    to, co odziedziczyłeś przekracza bodajże 110 m2. Jak np. mieszkanie ma 250
    m2 i ty masz jego 1/2 a dostajesz w spadku drugą połowe to podatek płacisz
    od 250/2-110=25 m2.

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 4. Data: 2003-02-12 12:43:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Bogus" [...]
> [...]
    > m2 i ty masz jego 1/2 a dostajesz w spadku drugą połowe to podatek płacisz

    Tylko w ustawiejest warunek, ze otrzymujacy musi "nie byc wlascicielem"
    lokalu

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-12 12:50:16
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b2dfeo$r9d$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Bogus" [...]
    >
    > Tylko w ustawiejest warunek, ze otrzymujacy musi "nie byc wlascicielem"
    > lokalu
    >
    > Boguslaw

    Toż nie jest - jest właścicielem połowy.
    Miałem podobny przypadek w rodzinie. Mój ojciec dziedziczył 3/4 domu po
    swoich rodzicach. Oczywiście musiał płacić podatek.
    Inna sprawa, że ostatnio ta ustawa się pozmieniała i jest możliwe zwolnienie
    z podatku jeśli jest się np. w I grupie podatkowej i nie ma się innego
    mieszkania i po objęciu spadku mieszka się tam co najmniej 5 lat chyba.

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 6. Data: 2003-02-12 14:14:34
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > m2 i ty masz jego 1/2 a dostajesz w spadku drugą połowe to podatek płacisz
    Mieszkanie ma 60m2 więc dostane 30m2 , czyli podatku płacić nie musze ,
    tak??

    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-02-13 08:24:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Mieszkanie ma 60m2 więc dostane 30m2 , czyli podatku płacić nie musze ,
    > tak??
    >
    > Pozdr.

    Wiec ja nie jestem prawnikiem... ale to 110m jest w par 16 a tam stoi jak
    byk
    na samym poczatku, ze W PRZYPADKU OTRZYMANIA LOKALU
    (a nie czesci lokalu).
    Stoi tez w art 9 pkt 2 ze darowizny "sumuje sie" jesli sa od tej samej
    osoby...

    To sa tylko moje watpliwosci wzmocnione casusem "Chartow".

    Ustawa mowi, ze nie wolno chodowac chartow i czlowiek juz mial "beknac",
    gdy sad zaczal sie zastanawiac czy hodujac charta gosc lamie ustawe....

    No bo przeciez ustawa nie zabrania hodowli charta a hodowli chartow.

    Pozdrowienia

    Boguslaw