  • 1. Data: 2002-08-20 20:49:40
    Temat: Nowy PODATEK dla kierowcow - jak z nim walczyć? Uwaga - dlugie!
    Od: "Lech" <l...@a...pl>

    Prosze o wypowiedzi osoby, ktore maja naprawde duza orientacje w sprawach
    prawnych a szczegolnie konstytucyjnych i moga wniesc do tematu rzeczowe
    argumenty. Jesli zasmiecimy ten post glosami krytyki na temat winiet nic z
    tego nie bedzie!
    Do glosow krytyki, ktorych prawdopodobnie nie zabraknie wysylam drugi post,
    ktory powinien byc powyzej z tematem "Winiety dla kierowcow - glosy
    krytyki".
    ___________________________

    Kolejny raz kolejny rzad chce, przepraszam za wyrazenie, "wydoic" kierowcow,
    czyli grupe obywateli, od ktorych gotowke wyciagac mozna lekka raczka /wszak
    i tak beda jezdzic/. Wszystko wskazuje na to, ze od przyszlego roku wszyscy
    zaplacimy po 180 zlotych za tzw. winiety.
    W zwiazku z projektem tej ustawy mam pytanie do prawnikow:
    Co trzeba zrobic, zeby taka ustawa nie weszla w zycie badz w przypadku jej
    uchwalenia zamordowac ja w trybie natychmiastowym?

    Z tego co sie orientuje, a orientuje sie malutko, to po zebraniu
    odpowiedniej ilosci podpisow mozna zyskac prawo inicjatywy ustawodawczej.
    Zebranie 100 tys. podpisow w tym przypadku nie stanowiloby sadze wiekszego
    problemu /mozna podpisy zbierac np. na stacjach benzynowych/ tylko pytanie
    brzmi: co przyjdzie z wniesienia do Sejmu projektu ustawy, ktora bedzie
    blokowala skutki dzialania innej ustawy, ktora ten sejm dopiero co uchwalil.
    Czy aby wynik glosowania nie bedzie przesadzony?
    Czy tez moze gdyby zebrac pare milionow podpisow ktos tam puknie sie w glowe
    albo przestraszy?
    Czy przypadkiem Pol z Kolodka blyskawicznie nie upchna nam tych 180 zl w
    jakiejkolwiek innej postaci do jakiejkolwiek innej ustawy?

    Teraz pora na rzeczowe wypowiedzi. Jesli takie sie nie pojawia bedzie to
    oznaczalo ze politycy moga z nami robic co chca bo nikt nie chce nawet
    kiwnac palcem. Chyba, ze ktos wierzy, ze po wejsciu tej ustawy znikna dziury
    z ulic. Nie bede z nim polemizowal... Ale zreszta o jakie dziury chodzi???
    Dziur przeciez juz nie ma - zostaly zalatane dzieki wliczeniu do ceny paliw
    podatku drogowego!

    Pozdrawiam wszystkich

    Lech
    l...@a...pl
    _____________________________________

    Oto fragmenty info z Onetu:

    Od przyszłego roku rząd zamierza wprowadzić winiety czyli opłaty za
    poruszanie się samochodami osobowymi po autostradach, drogach ekspresowych,
    drogach dwujezdniowych i międzynarodowych.
    /.../
    Wicepremier Pol powiedział, że winieta roczna dla samochodów osobowych i
    motocykli będzie kosztowała 180 złotych, ale będą także tańsze winiety na
    krótsze okresy - 60, 10, a nawet jednodniowe. Łączna długość dróg na których
    obowiązywać będą winiety dziś wynosi pięć tysięcy kilometrów.
    /.../
    Winiety będziemy kupować między innymi na stacjach benzynowych i pocztach.
    Wicepremier Pol szacuje, że winiety wykupi pięć milionów obywateli, co
    przyniesie ponad miliard złotych wpływu. Pieniądze te zostaną przeznaczone
    na budowę autostrad, remonty i modernizację dróg.
    /.../
    Z wypowiedzi wicepremiera Pola wynika, że winieta nie będzie obowiązywać,
    jeśli poruszać się będziemy na terenie gminy, w której mieszkamy i tam,
    gdzie jest teren zabudowany. Za jazdę bez winiety zapłacimy pięćset złotych
    od samochodu osobowego i motocykla, tysiąc złotych natomiast za samochód
    ciężarowy.

    calosc informacji:
    http://info.onet.pl/537905,11,item.html

  • 2. Data: 2002-09-08 08:49:27
    Temat: Re: Nowy PODATEK dla kierowcow - jak z nim walczyć? A co zamiast ?
    Od: "Pol-ak" <n...@p...onet.pl>

    Jeżeli nie winiety, to co w zamian ? - Następne lata jazdy po fatalnych
    drogach ?
    Jak dotąd nikt nie potrafił rozwiązać tego problemu.
    Wolę za parę lat jeżdzić autostradami, nawet za cenę winiety.

    Czy pieniądze zostaną zmarnowane ? - Częściowo, pewnie tak;
    jak zwykle w każdym państwie.
    Ale w tym przypadku został zaangażowany autorytet SLD-UP
    i Marek Pol. Może to coś będzie warte.
    Ale najlepiej podczas wyborów głosować na tych co mają dobry
    pomysł i chcą sensownie zarządzać podatkami płaconymi przez nas.

    Pozdr. Pol-ak

    P.S. Odpowiedzi proszę wysyłać tylko na Grupę.

  • 3. Data: 2002-09-12 00:05:26
    Od: "Joachim Peiper" <h...@2...pl>

    Przepraszam bardzo!!!
    Płacę 40% podatku
    Płacę 22 % VAT
    Płacę podatek drogowy w paliwie...
    Do k...y nędzy - jak coś mi się nie opłaca, nie robię tego. Jak ktoś nie
    potrafi gospodarować pieniędzmi, nie wypier.... połowę administracji i kupi
    komputery. Albo zatrudni sprawnego ekonomistę managera i da kopa w d....
    politykom.
    Proszę wybaczyć słownik, na ogół jestem spokojny ale są tematy.,....
    P.S. Amerykanie przed II Wojną w Senacie mawiali : Wojna to zbyt poważna
    sprawa, by zostawiać ją generałom.
    Podobnie jest w gospodarce - to zbyt poważna rzecz by zostawiać ją
    politykom.....
    P.S.S. To na co idą moje podatki? Jak komuś śmierdzi moja kasa w podatkach -
    to niech mi oddadzą moja część na drogi, moze zapłacę Winiete

    --
    Robert Gołębiewski
    Indywidualna Turystyka Historyczna

  • 4. Data: 2002-09-12 10:00:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Joachim Peiper" <h...@2...pl> wrote in message
> [...]
    podatkach -
    > to niech mi oddadzą moja część na drogi, moze zapłacę Winiete

    Czy nie zauwazyl pan, ze chodzi glownie o to, by stworzyc nowe instytucje
    dla
    "krewnych i znajomych krolika" ?

    Juz pisalem, ze jak rzad obieca, ze wezmie , to wezmie
    (jak obieca, ze da - to obieca).

    Wezma "na bank".
    I jesli wezma 500 000 PLN
    to 100 000 pojdzie na druk i dystrybucje.
    A ile bedzie kosztowala kontrola ....

    No ale ci, co beda drukowali zarobia, a ktos
    rozstrzygnie przetarg.....

    A przeciez jak chca juz koniecznie zabrac, to moga nalozyc podatek kwotowy -
    akcyzowy
    i zabrac cale 500 000 na drogi.

    Boguslaw