  • 1. Data: 2002-08-20 17:13:05
    Temat: Umowa użyczenia lokalu
    Od: "Krzysiek" <K...@a...waw.pl>

    Witajcie,
    czy ktoś wie w jakich urzędach zgłasza się umowę użyczenia lokalu?
    Interesuje mnie też, czy z tą umową są związane jakieś opłaty (skarbowe,
    itp.), jeśli strony umowy są blisko spokrewnione.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-08-20 18:07:01
    Temat: Re: Umowa użyczenia lokalu
    Od: "Iwona" <i...@...v.pl.nospam>

    Użytkownik "Krzysiek" <K...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktoś wie w jakich urzędach zgłasza się umowę użyczenia lokalu?

    Odp. W Urzędzie Miasta.

    > Interesuje mnie też, czy z tą umową są związane jakieś opłaty (skarbowe,
    > itp.), jeśli strony umowy są blisko spokrewnione.

    Odp. Z tego co pamiętam nie ma opłat. Opłata jest tylko za wniosek lub
    dokonanie zmian w rejestracji DG.

    Pozdr.
    Iwona

  • 3. Data: 2002-08-20 18:44:54
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > Odp. W Urzędzie Miasta.

    Pamiętaj jednak, że w przypadku lokalu na cele działalności gospodarczej,
    wartość czynszowa (tj. wartość rynkowa najmu w danej miejscowości, danego
    lokalu, w danym czasie...) jest dla korzystającego z lokalu świadczeniem
    nieodplatnym podlegającym opodatkowaniu.
    Art. 14 ust. 2 pkt 8 UPDOF, jeżeli osoba użyczająca nieruchomość nie będzie
    w stosunku do korzystającego w pierwszej grupie podatkowej podatku od spadku
    i darowizn (wszyscy najbliżsi z wyjątkiem kochanki), on również osiagnie
    przychód w wysokości wartości czynszowej, zgodnie z Art. 16 ust. 1 PDOF.
    Więc z umowami użyczenia dla celów działalności gospodarczej sugeruję
    ostrożność.
    Zasadniczo inaczej się ma z użyczeniem nieruchomości na cele mieszkalne.

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 4. Data: 2002-08-20 18:59:10
    Od: "Krzysiek" <K...@a...waw.pl>

    Wielkie dzieki za reakcje i cenne info :)))))

    Pozdrawiam
    Krzysiek

    p.s. ta umowa dotyczy uzyczenia na cele mieszkaniowe
    p.s.2 :) - czy trzeba ja koniecznie rejestrowac ???

  • 5. Data: 2002-08-20 19:05:26
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysiek <K...@a...waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aju3bv$12rn$...@p...acn.pl...
> [...]
    > Krzysiek
    >
    > p.s. ta umowa dotyczy uzyczenia na cele mieszkaniowe
    > p.s.2 :) - czy trzeba ja koniecznie rejestrowac ???

    Jeżeli pierwsza grupa podatkowa nie ma konsekwencji - nie nalicza się
    wartości czynszowych
    Od początku zeszłego roku umowy najmu dzierżawy itp. nie podlegają
    rejestracji ( opłacie skarbowej i PCC)