  • 1. Data: 2002-03-07 08:53:23
    Temat: Re: Nowy formularz wpłaty podatków
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > P.S. Podatek opłaciłem zwykłym przelewem zobaczymy co sie stanie.

    nic sie nie stanie - zaksieguja i beda sie cieszyc ze zaplaciles

    ania

  • 2. Data: 2002-03-07 08:54:53
    Temat: Nowy formularz wpłaty podatków
    Od: Michal Gorski <m...@b...onet.pl>

    Cześć

    Wczoraj dostałem wezwanie do zapłaty podatku gruntowego.
    Ku mojemu zdziwieniu zamiast standardowej karteczki przyslano mi
    dziwnie wygladajacy druk przelewu i pouczenie jak go wypelniac.
    Sa tam pola na nip platnika, nazwe podatku, pesel itp.
    Podobno od początku tego roku nalezy uzywac tego druku w rozliczeniach
    podatkowych zgodnie z zarzadzeniem min. finansow. z 15.09.2001.

    Moje pytania:
    1. Czy używanie tego druku jest obowiązkowe ?
    2. Co grozi platnikowi za niestosowanie sie do tego obowiazku ?
    3. Co jeśli płatnik nie ma ochoty chodzic na poczte i płacić prowizji
    a ma konto w banku internetowym bez mozliwosci obslugi takiego przelewu.

    P.S. Podatek opłaciłem zwykłym przelewem zobaczymy co sie stanie.

    Michal

  • 3. Data: 2002-03-07 23:01:11
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    Użytkownik "Michal Gorski" <m...@b...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. Co jeśli płatnik nie ma ochoty chodzic na poczte i płacić prowizji
    > a ma konto w banku internetowym bez mozliwosci obslugi takiego przelewu.

    ad 3.
    wtedy w polu tekstowym stanowiącym opis do przelewu musisz wpisać
    odpowiednie magiczne literki:
    "Zawartość pola tytułem:
    / T I / N 8 4 4 1 6 7 6 7 8 9 / O K R / 0 1 R / S F P / P I T 3 7 / T X T /
    D E C . R Y C Z A Ł T
    Użyte powyżej skróty oznaczają:
    /TI/ - typ identyfikatora, po którym należy wpisać zawartość odpowiadającą
    polu nr 10 (1 znak) oraz zawartość odpowiadającą polu nr 9 formularza (max.
    14 znaków); w powyższym przykładzie N - oznacza NIP, cyfry 8441676789 -
    przykładowy nr NIP
    /OKR/ - okres, za który dokonywana jest płatność, po tym skrócie należy
    wpisać zawartość odpowiadającą polu nr 11 formularza (max. 7 znaków); w
    powyższym przykładzie - 01R
    /SFP/ - symbol formularza lub płatności, po tym skrócie należy wpisać dane
    odpowiadające polu nr 12 formularza (max. 6 znaków); w powyższym
    przykładzie - PIT37
    /TXT/ - tekst wolny, po tym skrócie należy wpisać dane odpowiadające polu nr
    13 formularza (max. 21 znaków); w powyższym przykładzie - DEC.RYCZAŁT"

    Takie informacje są w BZ WBK lub ewentualnie poszukaj Dzienniku Ustaw Nr
    105, poz. 1146

    BDW niestosowanie się do wymogów raczej nie przyniesie nic dobrego
    ------------------------
    Rafał Szynalski

  • 4. Data: 2002-03-08 11:09:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Szynal wrote:

    >+ Użytkownik "Michal Gorski" <m...@b...onet.pl> [...]
    [...]
> [...]
    >+ "Zawartość pola tytułem:
    >+ / T I / N 8 4 4 1 6 7 6 7 8 9 / O K R / 0 1 R / S F P / P I T 3 7 / T X T /
    [...dalej rzeczowy opis...]

    Ad3. cd.
    MinFin zapomniało było (po wydaniu rozporządzenia płatnikom)
    rozporządzić jeszcze bankom że mają stosowne blankiety wprowadzić
    i honorować.
    Skutkiem tego do momentu wprowadzenia owego roporządzenia raczej
    urwanie głowy (podatnikowi) jeszcze nie grozi, niemniej widziałem
    w prasie elektronicznej :) (tj. na gazetaprawna, infor albo
    w okolicy) opisy "no to co robić" - stanowisko było takie, żeby
    podawać "po prostu" wszystkie konieczne dane.
    Prawdę mówiąc to nie zwróciłem uwagi że pola mają być poodzielanie
    slashami ("/"), niemniej "ręczne" zastosowanie rzeczonego formatu jest
    chyba najlepszym rozwiązaniem :)
    BTW: ciekawe, jeśli w tekstach pojawi się slash... ;) (taki NIE
    będący zamierzonym separatorem).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który pola ostatnio poodzielał odstępami)