  • 1. Data: 2009-08-20 06:44:07
    Temat: Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące kasy fiskalne.
    Działalność to sprzedaż przez internet (allegro).
    Brak kasy wynikający ze zwolnienia (przelewy tylko na konto, z opisem za
    co).

    Mam pytanie czy otwierająć teraz punkt stacjonarny w inny miejscu,
    potrzebuję od razu kasę fiskalną, czy obowiązuje zwolnie do 20 tyś.
    w tym nowym punkcie ?

    Szukam odpowiedzi w Dz. U. - Kasy rejestrujące - lecz nie bardzo mogę
    znaleść odpowiedź na pytanie.

    Pan w okienku w urzedzie skarbowym powiedział, że nie trzeba, że nowy
    punkt
    w nowym miejscu liczy się od początku.

    Gdyby ktoś mógł pokierować na odpowiedź lub wiedział jak to jest będę
    wdzieczny.

    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2009-08-20 06:49:50
    Temat: Re: Nowy punkt - potrzebna kasa fiskalna czy nie ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:44:07 +0200, Grzes napisał(a):

    > Mam pytanie czy otwieraj?ae teraz punkt stacjonarny w inny miejscu,
    > potrzebuje od razu kase fiskaln?, czy obowi?zuje zwolnie do 20 ty?. w
    > tym nowym punkcie ?

    Limit jest na podatnika a nie na miejsce sprzedaży. Liczy się do niego
    także ta sprzedaż "internetowa". Więc jeśli to nie jest pierwszy rok, to
    limit wynosi 40 kzł. I pamiętaj, że na niektóre towary kasa jest
    potrzebna zawsze.

  • 3. Data: 2009-08-20 07:23:34
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]
    > także ta sprzedaż "internetowa". Więc jeśli to nie jest pierwszy rok, to
    > limit wynosi 40 kzł. I pamiętaj, że na niektóre towary kasa jest

    Witam,

    Dziękuję za odpowiedź.
    Tak właśnie mi się wydawało, że nowy punkt nie ma tu za wiele do rzeczy
    i "interpretacja" osoby w urzędzie była niewłaściwa.

    W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie, czy w takim razie
    potrzebna byłaby jedna kasa (w nowym punckie na start), czy dwie
    - druga do sklepu internetowego (jako, że wpływy na osobę prowadzącą
    działalność, nie byłby już tylko w formie przelewów na konto) ?

    Co do towarów, które musza mieć już kase na start to wiem.
    Tu jest akrurat odzież wieć jej to nie do tyczy.

    pozdrawiam i dziękuję
    Grzesiek

  • 4. Data: 2009-08-20 09:53:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Aug 20, 8:49 am, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    > także ta sprzedaż "internetowa". Więc jeśli to nie jest pierwszy rok, to
    > limit wynosi 40 kzł. I pamiętaj, że na niektóre towary kasa jest

    Są róni i równiejsi...
    Kiedyś bez powodzenia drążyłem, dlaczego nie ma kas na poczcie. Jakoś
    nie wydaje mi się, żeby 40k/rok na towarach nie zarabiali... :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2009-08-20 19:39:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, Grzes wrote:

> [...]
    > - druga do sklepu internetowego (jako, że wpływy na osobę prowadzącą
    > działalność, nie byłby już tylko w formie przelewów na konto) ?

    Zajrzyj do rozporządzenia - zwolnienie z rejestracji obrotu
    "wysyłkowego", opłacanego identyfikowalnymi przelewami jest
    *przedmiotowe*.
    Znaczy nie podlegają pod obowiązek kasowy te sprzedaże
    (a nie "nie podlega podatnik"), zatem również w przypadku
    kiedy *ma* kasę (podlega, on podlega), same "wysyłkowe
    identyfikowalne" nie podlegają.
    BTW: rozumiem że w "identyfikacji" masz również adresy?

    pzdr, Gotfryd