  • 1. Data: 2009-08-19 18:02:33
    Temat: Wynajem mieszkania na potrzeby swiadczenia usługi w mieście innym niż siedziba, a odliczenie od dochodu
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Witam

    W związku z tym, że świadcze usługi na rzecz firm w mieście innym
    (umowy) niż siedziba firmy, ze względu na:
    a) odległość (>300km)
    b) wysokie ceny hotelów - przebywam ok 15-20 dni w miesiącu

    chciałbym wynająć mieszkanie aby móc gdzie spać (co umożliwi mi
    świadczenie tychze usług bez strat)

    Pytanie czy taki wynajem można wliczyć w koszty uzyskania przychodu (a
    tym ono jest, bez niego przychód nie byłby możliwy) ?

    Spotykam się z dość sprzecznymi opiniami, niektórzy sugerują że
    mieszkanie musi mieć zmienić przeznaczenie biurowe, co jest naciąganiem
    rzeczywistości - ponieważ poza spaniem nie przewiduje uprawiania tam
    innych czynności. Innymi słowy hotele pozwalają na spanie i odliczanie
    kosztów przebywania w mieście od dochodu, czy spanie w wynajmowanym
    mieszkaniu też to umożliwia ?

    Byłbym wdzięczny za info od osób, które to przerabiały i np. mają
    podpisane takie umowy (mieszkanie przeznaczone do mieszkania /zgodnie z
    rzeczywistością/ i wliczają to do kosztów uzyskania przychodu)

    pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2009-08-20 15:58:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Rafał Łukawski w <news:h6hens$j6p$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > Pytanie czy taki wynajem można wliczyć w koszty uzyskania przychodu (a
    > tym ono jest, bez niego przychód nie byłby możliwy) ?
    [...]
    > Byłbym wdzięczny za info od osób, które to przerabiały i np. mają
    > podpisane takie umowy (mieszkanie przeznaczone do mieszkania /zgodnie z
    > rzeczywistością/ i wliczają to do kosztów uzyskania przychodu)

    Znajomy przerabiał -- kontrola US wyjęła z kosztów całość (stwierdzili, że
    mógł przecież mieszkać u wspólnika, który ma mieszkanie w tym mieście),
    potem uznała, że 20/30 czynszu może iść w koszty, IS bez dyskusji odwołanie
    przyjęła.

    Argumenty były podobne -- koszty 10 noclegów w hotelu przekraczają koszty
    wynajęcia mieszkania, celem DG nie jest generowanie niepotrzebnych kosztów.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-08-20 16:05:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    wynajęcia mieszkania, celem DG nie jest generowanie niepotrzebnych kosztów.

    Tu masz linke do tego co kiedyś na tej grupie opisywałem:

    <http://42.pl/gg/1quvzetoyispq$....@i...dyndns.org.i
    nvalid>

    --
    Tomasz Nycz