  • 1. Data: 2009-08-18 21:13:40
    Temat: Obliczanie wynagrodzenia na pół etatu
    Od: WK <w...@g...com>

    WItam,
    z kadrami w firmie mam sporna sprawę, chodzi o dokładne wyliczenie
    wynagrodzenia za czas urlopu.
    Mianowicie, jestem zatrudniony na 1/2 etatu, jednakże kazdego dnia
    pracuję po 8 godzin.
    Wynagrodzenie na 1/2 etatu wynosi 1500zł brutto.
    Taka sytuacja ma miejsce każdego miesiąca przez ostatnie pół roku.
    Ale firma wyliczając mi wynagrodzenie za czas urlopu firma nalicza mi
    mniej, niż srednia za ostatnie 3 miesiące, a różnica jest znacząca,
    kilkaset zł.
    Wg mnie, kodeksu pracy i rozp. w sprawie szczegółowych zasad
    udzielania urlopu wypoczynkowego...
    za 1/2 etatu podstawą do wyliczenia kwoty za urlop jest 1500zł
    oraz za pozostałe 4 godziny także powinno być podstawą 1500zł, do
    wyliczenia wynagrodzenia za czas urlopu?

    Pozdrawiam
    RK

  • 2. Data: 2009-08-20 18:54:46
    Temat: Re: Obliczanie wynagrodzenia na pół etatu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Aug 2009, WK wrote:

> [...]
    > oraz za pozostałe 4 godziny także powinno być podstawą 1500zł, do
    > wyliczenia wynagrodzenia za czas urlopu?

    Przepraszam za cytat calości, ale mi nie pasuje Twoje podejście.

    Nie można IMO liczyć *odrębnie* *dodatkowego* urlopu, bazując
    na "faktycznej pracy na cały etat". Należy uwzględnić
    jedynie "normalny" urlop, uwzględniając wysokość faktycznego
    wynagrodzenia (2x większego).

    IMVHO pytanie powinno brzmieć: czy do wysokości wynagrodzenia,
    liczonego do "średniej" z której wyznacza się wynagrodzenie
    za czas urlopu, dolicza się nadgodziny?

    Jeśli tak - to wynik jest taki sam jak oczekujesz, ale *nie*
    dlatego, że masz wynagrodzenie urlopowe "za dodatkowe 4 godziny
    ulopu" (czyli za 8 godzin urlopu dziennie), lecz że *Twoje
    znamionowe 4 godziny* z powodu nadgodzin drogie są ;)
    (w wysokości "2 godzin wg stawki za godzinę znamionową").
    Pojęcia "godziny znamionowej" nie ma w KP, żeby nie było :)
    (idzie o kwotę określającą równoważność wynagrodzenia za
    1 godzinę czasu pracy). I nie czepiać mi się tu że
    kwotę wyrażam w "godzinach", nie ja wymyśliłem rok
    świetlny :|

    Jeśli zaś nadgodzin się do urlopu nie liczy, no to pech...
    ale byłoby to dziwne (acz nie, nie wiem jak jest! - nie
    takie absurdy były w przepisach o urlopie)

    pzdr, Gtofryd