  • 1. Data: 2005-08-23 18:07:47
    Temat: "Nowy zus", a martwa firma
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Witam,

    Znajomy miał firmę. Tak 7 lat temu ją zamknął, ale nie wyrejestrował w UM,
    choc w ZUS oczywiście tak.
    I jak to teraz będzie wyglądało z punktu widzenia ZUS. Załapie się na nowy,
    przywracając działalność, czy będzie po staremu, bo wpis stary, a tylko
    zaktualizowany?

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>

  • 2. Data: 2005-08-24 08:21:04
    Temat: Re: "Nowy zus", a martwa firma
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@w...to.polbox.com> napisal(a):
    > Znajomy miał firmę. Tak 7 lat temu ją zamknął, ale nie wyrejestrował w UM,
    > choc w ZUS oczywiście tak.

    No to jej nie zamknął, a wrocławski ZUS już się do niego dobierze za
    brak składek... ;) We Wrocławiu bardzo nie lubią ostatnio zawieszania.
    ;)

    > I jak to teraz będzie wyglądało z punktu widzenia ZUS. Załapie się na nowy,
    > przywracając działalność, czy będzie po staremu, bo wpis stary, a tylko
    > zaktualizowany?

    On cały czas prowadzi działalność gospodarczą i nie przysługuje mu
    promocyjna stawka...
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-08-25 05:15:47
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > On cały czas prowadzi działalność gospodarczą i nie przysługuje mu
    > promocyjna stawka...

    A i widzisz. Tu sie na szczęście mylisz. Na dzień dzisiejszy obowiązuje
    stanowisko, iż "prowadzi działalność" oznacza faktyczne prowadzenie
    działalności, a nie sam fakt rejestracji.
    Nawet mają taki "tutorial", że ktoś ma wpis od 2004 i nie podjął,
    od 199x i to samo. Skoro trwale zaprzestał, to nie prowadzi. :-)
    Twierdzą, że przysługuje - reasumując. :-)

  • 4. Data: 2005-08-25 09:07:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@w...to.polbox.com> napisal(a):
> [...]
    > od 199x i to samo. Skoro trwale zaprzestał, to nie prowadzi. :-)
    > Twierdzą, że przysługuje - reasumując. :-)

    Może chcesz zapytać mojego znajomego z Wrocka, który spłaca kilkanaście
    tysięcy zaległości wynikających z zawieszania DG? ;)

    No ale dobra - powiedzmy, że takie trwałe zaprzestanie w świetle
    widzimisię ZUSu nawet będzie oznaczało "nieprowadzenie". Niestety
    zarejestrowanie działalności w UM oznacza moim zdaniem prowadzenie w
    świetle ustawy. Ustawa nie zajmuje się wewnętrznymi ustaleniami ZUSu. Co
    musi zrobić przedsiębiorca, aby prowadzić działalność? W ustawie o
    swobodzie prowadzenia DG jest napisane, że musi się zarejestrować. Nie
    ma mowy o zgłoszeniach w ZUS, US itd - to regulują inne ustawy.

    Znajomy jest zarejestrowany? Jest. Zatem prowadzi działalność, nawet
    jeśli ZUS mu odpuszcza składki.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-08-25 09:18:32
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

> [...]
    > ma mowy o zgłoszeniach w ZUS, US itd - to regulują inne ustawy.
    >
    > Znajomy jest zarejestrowany? Jest. Zatem prowadzi działalność, nawet

    a jak się ma do tego treść:

    http://www.zus.pl/niusy/k050824.htm
    WojtekPL

  • 6. Data: 2005-08-25 09:43:29
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > zarejestrowanie działalności w UM oznacza moim zdaniem prowadzenie w
    > świetle ustawy. Ustawa nie zajmuje się wewnętrznymi ustaleniami ZUSu. Co

    Tyle, że to właśnie wytyczne z MinFinu, bo sami nie wiedzieli, jak to
    interpretować. :-)

    > Znajomy jest zarejestrowany? Jest. Zatem prowadzi działalność, nawet
    > jeśli ZUS mu odpuszcza składki.

    Jednak z powyższego wynika, że niekoniecznie. :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Liberalizm obyczajowy pożera dorobek kapitalizmu. Zaszalejesz na imprezie -

  • 7. Data: 2005-08-25 11:43:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dek1nl$fao$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Może chcesz zapytać mojego znajomego z Wrocka, który spłaca
    > kilkanaście
    > tysięcy zaległości wynikających z zawieszania DG? ;)

    Powaznie placi ????? Nie chcialo mu sie bawic w kotka i myszke, czy
    tez odbija sobie to jakos w inny sposob ? A moze chce uratowac zus
    przed upadkiem, tym ze mu cos sprezentuje ?? :-) Moze to taki "dobry
    wujek" ??

    marekz

  • 8. Data: 2005-08-25 12:13:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...irc.pl> napisal(a):

> [...]
    > tez odbija sobie to jakos w inny sposob ? A moze chce uratowac zus
    > przed upadkiem, tym ze mu cos sprezentuje ?? :-) Moze to taki "dobry

    Sprawa idzie do sądu, tymczasem albo komornik, albo układ i spłaty na
    raty. Wybrał to drugie. Facet ma działający biznes (warsztat samochodowy)
    i nie ma jak kombinować. Ciekawe, co Ty byś zrobił na jego miejscu -
    zastrzelił urzędnika z ZUSu, podłożył bombę pod sejm, dokonał
    samospalenia na rynku...? Bo oficjalnie to droga jest jedna - zapłacić i
    potem do sądu.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-08-25 17:37:39
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dekckm$bs5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zastrzelił urzędnika z ZUSu, podłożył bombę pod sejm, dokonał
    > samospalenia na rynku...? Bo oficjalnie to droga jest jedna -

    No nie gadaj.... Ja tego rodzaju decyzje otrzymalem w listopadzie
    2003. Sprawa nadal w I instancji... Pewnie za pol roczku-roczek
    przegram, i apelacja do II instancji, no chyba ze wygram, ale nie
    chcialbym, bo wtedy zus bedzie apelowal. Przewiduje, ze ta akurat
    decyzja zostanie oddalona na podstawie bledow formalnych. Zus wyda
    zapewne za roczek-dwa kolejna decyzje. A potem przedawnienie...

    Na mily bog, po co on to zaplacil, czy tez placi ? Przeciez jak placi,
    znaczy ze sie zgodzil z decyzja, wiec o co sie z kolei sądzi... ???
    Jaki komornik ?? No chyba, ze nie zmiescil sie w terminach odwolan...
    Ja tez mam dzialajacy biznes, a mimo to mam jak kombinowac. W razie
    przegranej oczywiscie nie bedzie wyjscia, trzeba bedzie sie wyniesc do
    szarej strefy calkowicie.

    marekz