  • 1. Data: 2004-04-09 12:46:36
    Temat: O czym mówi orz.SN z dnia 16.01.1991 ICR 776/90
    Od: Monika<J...@o...pl>

    Czy ten przepis odnosi się do roszczeń najemcy o zwrot nadpłaconego
    czynszu m.inn. z uwagi na przysługujące mu uprawnienia o obniżenie
    czynszu z tytułu wad rzeczy najętej/ ART.664 par1/ tak podobno orzekł
    SN z dnia 16.01. 1991 ICR 776/90 i glosa Z. Radwańskiego OSP
    1992/5/108 t.2. Mianowice chodzi o to, że wynajmowałam duzy obiekt
    handlowy. Wynajmujący nie wywiązywał się z obowiązków ,które na nim
    spoczywały/chodzi o remonty dotyczące wymiany okien ,zagrzybienia
    budynku a przedewszystkim wymiany dachu /zalewane
    pomieszczeń/.Prowadzona była obszerna korespondencja,łacznie z
    wykonaną ekspertyzą budowlaną dotyczącą wad budynku.Wynajmujący
    przechodził do porządku dziennego,twierdząc ,że budynek nie ma
    wad,że są to tylko usterki,które jako najemca zobowiązana jestem do
    ich usunięcia we własnym zakresie. Wady te powstały po zawarciu
    umowy , w protokole przyjęcia lokalu jest tylko wpis o częściowym
    zagrzybieniu piwnic , który pózniej był postępujący wychodził na I
    piętro.Korespondenacja trwała około roku, i nie przyniosła żadnego
    rezultatu.W końcu postanowiłam zgodnie z zgodnie z art.664 po
    wcześniejszym zawiadomieniu wynajmującego i wezwaniu go do
    usunięcia wad budynku, skorzystać z uprawnienia o obniżenie czynszu
    z tytułu wad rzeczy najętej do czasu zlikwidowania tych wad. Odliczyłam
    zgodnie z umową główną powierzchnię,która nie nadawała się do
    użytku i do dalszego podnajmu,co stanowiło to 1/4 powierzchni
    za ,którą płaciłam czynsz i odliczyłam z bieżącego czynszu .
    Powierzchnię zagrzybioną nie odliczałam od czynszu z tytułu wad /w
    związku z wpisem w protokole przejęcialokalu, a mogłam/
    Odpowiedzią wynajmującego było ,że nie wyrażają zgody na odliczenie
    za rzekome wady i wypowiedzieli mi umowę najmu, która była zawarta
    na czas określony do 2005 roku.
    Po dwóch latach otrzymałam pozew z sądu ,w którym wynajmujący
    domaga się zapłaty niezapłaconej faktury za czynsz,z którego to ja
    potrąciłam kwoty z tytułu wad rzeczy. Zrobiłam odpowiedz na
    pozew,gdzie przedstawiłam wszystkie pisma,wraz z ekspertyzą
    budowlaną, po czym przedstawiłam do potracenia kwoty ,które już
    odliczyłam.Natomiast powód ustosunkowując się do odpowiedzi na
    pozew podniósł zarzut przedawnienia rozszczeń powołując się na
    art.677 kc , gdzie przedstawił orz.SN jak wyżej. Mam pytanie .Czy
    odliczenie zgodnie z art.664 należy traktować jako zwrot nadpłaconego
    czynszu i czy to ja miałam wystapić na drogę sadową Uważam, że ja
    nie nadpłacilam czynszu,tylko skorzystałam z uprawnienia jakie daje
    kodeks cywilny/art.664/.Czy sąd moze oddalić zarzut przedawnienia
    jako zgłoszony po terminie. POSZUKUJĘ PRAWNIKA Z TERENU
    MAŁOPOLSKI z dobrą znajomością związaną z nieruchomościami.
    Rozprawa odbędzie się w Warszawie. PROSZĘ O ODPOWIEDŹ,co do
    ORZECZENIA SN Z DNIA 16.01.1991. Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info