  • 1. Data: 2005-04-07 10:36:08
    Temat: OPP/inteligo
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    Witam,

    zgodnie z tym co jest na:
    http://www.frk.pl/
    a dokladniej:
    http://www.test.frk.pl/index.php4?IdKat=-1&IdStr=110
    1392529&Ekran=0

    postanowilem wesprzec Organizację pożytku publicznego
    i puscilem z konta inteligo na podane przez nich konto,
    rowniez w Inteligo, przelew.

    Nieszczescie polega na tym, ze wybralem quick money,
    co jest automatyczym odruchem, gdy sie puszcza
    z inteligo na inteligo, a potwierdzenia tych "przelewow"
    generowane przez inteligo nie mają nazwy odbiorcy.

    A wg ustawy musi byc nazwa odbiorcy na potwierdzeniu.
    Jak znam zycie, jej brak bedzie wystarczajacym
    powodem do odrzucenia takiego dowodu.

    Czy ktoś przechodził ten problem?
    Rozmowa z Inteligo nie przyniosła żadnych efektów,
    "puścił Pan przelew quick money to trudno, tam nie ma nazwy odbiorcy",
    ma Pan pecha.
    Pomimo tego, ze na glownej stronie sami zachecaja do wplat na to samo OPP
    (http://www.inteligo.pl/infosite/nowosci_main_PSS_1_
    proc.htm)
    i nie zaznaczaja tam jak należy wykonać przelew.

    Olać to i odliczyć? Pogodzić się i nie odliczać?
    Jakaś metoda na wyciągnięcie takiego potwierdzenia od Inteligo?

    --c

  • 2. Data: 2005-04-07 11:06:39
    Temat: Re: OPP/inteligo
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-07 12:36, Sławomir Białek wrote:

    > Olać to i odliczyć? Pogodzić się i nie odliczać?
    > Jakaś metoda na wyciągnięcie takiego potwierdzenia od Inteligo?

    A może by tak z drugiej strony, jakieś potwierdzenie od organizacji że
    to ich konto.
    --
    Peet

  • 3. Data: 2005-04-07 11:19:44
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Sławomir Białek napisał(a):

    > Jakaś metoda na wyciągnięcie takiego potwierdzenia od Inteligo?

    Ale JAKIEGO potwierdzenia?
    Bank nie może Ci wystawić potwierdzenia z danymi odbiorcy, gdyż TY jako
    klient nie ująłeś ich w zleceniu (to, że nie było nawet na to miejsca w
    formularzu zlecenia - nie ma wpływu na to, że bank NIE MOŻE Ci podać
    danych odbiorcy).

    Co powie US w razie wątpliwości - ciężko stwierdzić. Formalnie nie masz
    racji.

    PS i niebardzo rozumiem odruchu wybierania QuickMoney, gdy przelew
    adresowany jest wewnątrz inteligo... od bardzo dawna zwykłe przelewy
    chodzą online...
    chociaż moim zdaniem inteligo powinno odejść w końcu od przedstawiania
    QuickMoney jako "szybkiego przelewu", tak jak tutaj:
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_qu
    ickmoney.htm gdyż
    zwykły przelew także jest wykonywany od razu, a zamiast tego informować
    o mniejszej ilości danych do wpisywania i prezentowanych odbiorcy...
    Albo w ogóle wywalić QM...

  • 4. Data: 2005-04-07 11:52:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sławomir Białek" <c...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > z inteligo na inteligo, a potwierdzenia tych "przelewow"
    > generowane przez inteligo nie mają nazwy odbiorcy.

    ale maja numer jego rachunku?

    > A wg ustawy musi byc nazwa odbiorcy na potwierdzeniu.
    > Jak znam zycie, jej brak bedzie wystarczajacym
    > powodem do odrzucenia takiego dowodu.

    A "suma dwoch dowodow"?
    1. dowod wplaty z numerem konta
    2. informacja na oddzielnym swistku jaki jest numer konta tej fundacji

    IMHO wymog aby na potwierdzeniu byla nazwa ma sens wtedy gdy wyciag jest
    JEDYNYM dokumentem w tej sprawie

    > Rozmowa z Inteligo nie przyniosła żadnych efektów,
    > "puścił Pan przelew quick money to trudno, tam nie ma nazwy odbiorcy",
    > ma Pan pecha.

    i slusznie

    > Pomimo tego, ze na glownej stronie sami zachecaja do wplat na to samo OPP
    > (http://www.inteligo.pl/infosite/nowosci_main_PSS_1_
    proc.htm)
    > i nie zaznaczaja tam jak należy wykonać przelew.

    a jak w przewodniku turystycznym pisza ze nalezy przejsc na druga strone
    ulicy i "nie zaznaczaja" ze przejsc przejsciem dla pieszych to tez do nich
    bedziesz mial pretensje o mandat?

    > Olać to i odliczyć? Pogodzić się i nie odliczać?
    > Jakaś metoda na wyciągnięcie takiego potwierdzenia od Inteligo?

    jesli juz to od obdarowanego.
    Jesli mala kwoota to bym sobie do potwierdzenia z Inteligo wydrukowal folder
    tej fundacji z numerem konta i spial zszywaczem jedno z drugim
    Jesli duza kwota to bym sie grzecznie zwrocil do obdarowanego o
    potwierdzenie, ze darowizne otrzymal. Oni takie potwierdzenia czesto wydaja
    wiec i tobie pewnie nie odmowia.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2005-04-07 12:44:59
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Sławomir Białek" <c...@a...com> napisał w wiadomości
    > Olać to i odliczyć?

    na tej zasadzie mozesz tez odliczac i nr kolnierzyka

    > Pogodzić się i nie odliczać?

    wg prawa - nie masz czego odliczyc, gdyz nie masz dowodu na wymagane
    czynnosci

  • 6. Data: 2005-04-07 13:28:20
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam,

    [...]
> [...]
    >
    > A wg ustawy musi byc nazwa odbiorcy na potwierdzeniu.
    > Jak znam zycie, jej brak bedzie wystarczajacym

    Wg ustawy jest tak (brzmienie obow. w 2004 r. i za 2004 r.)

    Art. 27d. 1. Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1,
    obliczony zgodnie z art. 27 i wykazany w zeznaniu, o którym mowa w art.
    45 ust. 1, zmniejsza się na zasadach określonych w ust. 2-4, jeżeli
    podatnik w terminie od 1 stycznia roku podatkowego, w którym składane
    jest zeznanie, do dnia złożenia tego zeznania, nie później jednak niż do
    upływu terminu określonego dla złożenia zeznania, dokonał wpłaty na
    rzecz organizacji pożytku publicznego, o których mowa w przepisach o
    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
    [...]
    4. Zmniejszenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli dokonane
    wpłaty:
    1) zostały udokumentowane dowodem wpłaty na rachunek bankowy organizacji
    pożytku publicznego,
    2) nie zostały odliczone od przychodu (ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych) na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku
    dochodowym.

    Jeśli na potwierdzeniu QM jest numer rachunku odbiorcy i będziesz miał
    inny dowód potwierdzajacy, czyj to rachunek, osobiście nie widzę
    problemu.

    Pozdrawiam
    ChrisS

  • 7. Data: 2005-04-07 15:52:48
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <d3350b$8b9$1@news.elsat.net.pl>, Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > klient nie ująłeś ich w zleceniu (to, że nie było nawet na to miejsca w
    > formularzu zlecenia - nie ma wpływu na to, że bank NIE MOŻE Ci podać

    no tak, ale jest to przelew wewnetrzny i maja te dane.
    wyszedlem z zalozenia ze niepodawanie danych odbiorcy
    przy tym rodzaju przelewu to uproszeczenie, poniewaz
    te dane sa u nich i jest to przelew wewnetrzny.
    bo chyba nie chodzi o to, zeby mozna bylo przyjmowac
    cos anonimowo, etc? :)

    > PS i niebardzo rozumiem odruchu wybierania QuickMoney, gdy przelew
    > adresowany jest wewnątrz inteligo... od bardzo dawna zwykłe przelewy
    > chodzą online...

    nauczylem sie uzywac inteligo dawno temu, jestem od pierwszych dni.
    i jestem oporny na zmiany :)

    tak czy inaczej dzieki za komentarze.
    --c

  • 8. Data: 2005-04-07 16:00:23
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

> [...]
    >
    > Jeśli na potwierdzeniu QM jest numer rachunku odbiorcy i będziesz miał
    > inny dowód potwierdzajacy, czyj to rachunek, osobiście nie widzę

    o, dzięki, dobry ślad, patrzyłem na aktualną a tam jest jawne
    wymaganie nazwy.

    a ta nazwa to w sumie potrzebna jak psu buda :)
    i tak można tam wpisywać cokolwiek, puszczając przelew do kolegi
    też mogę wpisać nazwę jakiejś organizacji OPP.

    --c

  • 9. Data: 2005-04-07 19:27:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 7 Apr 2005 10:36:08 +0000 (UTC), c...@a...com (Sławomir
    Białek) wrote:

    >Jakaś metoda na wyciągnięcie takiego potwierdzenia od Inteligo?

    zadaj im mailem pytanie "czy na pewno rachunek numer xxx należy do
    OPPyyy" i poproś o odpowiedź również mailem. Będziesz miał
    potwierdzenie (jeśli Ci odpowiedzą, oczywiście).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2005-04-07 19:51:43
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Sławomir Białek napisał(a):
> [...]
    > Rozmowa z Inteligo nie przyniosła żadnych efektów,
    > "puścił Pan przelew quick money to trudno, tam nie ma nazwy odbiorcy",

    A czy OPP nie jest w stanie wystawić na Twoją prośbę (i koszt zapewne)
    potwierdzenia, że podany w przelewie nr konta należy do tejże
    organizacji? To by było chyba jedyne sensowne wyjście z sytuacji.
    Chociaż i tak jeżeli US się uprze, to powoła się na ustawę, którą sam
    cytujesz i stwierdzi, że to nie to samo co stwierdzenie kto jest
    odbiorcą na potwierdzeniu przelewu.

> [...]
    > (http://www.inteligo.pl/infosite/nowosci_main_PSS_1_
    proc.htm)
    > i nie zaznaczaja tam jak należy wykonać przelew.

    Piszą za to: "Po wykonaniu tych obliczeń należy wpłacić kwotę z pozycji
    181 (PIT 36) lub 111 (PIT 37) na konto Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii nr:
    50 1020 5558 1111 7777 3333 0308
    z podaniem swojego imienia, nazwiska i adresu, koniecznie z dopiskiem "1
    % podatku zgodnie z art. 27d ustawy" A jak chcesz to zrobić w tytule
    Quick Money, który mieści max. 35 znaków?? ;-)