  • 1. Data: 2002-03-01 18:34:41
    Temat: ORKO pomocy!
    Od: "AG" <a...@w...ipl.net>

    Orko lub inna madra głowo! Taki problem!
    Za m-c XI zrobiłam mylną deklaracje VAT tj:
    należny- 100 zl
    naliczony-50 zł, wiec do wpłaty 50,00 zl i tyle przekazałam do US..
    Miało być:
    nalezny - 100 zł
    naliczony-600 zł. Do przeniesienia na m-c XII - 500 zł
    Błąd powstal w ten sposób:
    - po naniesieniu części faktur przedwcześnie dokonałam sumacji,
    - po wprowadzeniu kolejnych faktur nie poprawiłam sumacji i tą starą mylną
    sumę wpisałam do deklaracji /per saldo 50zl dla US./
    Po fakcie zorientowałem się o błędzie i na początku stycznia złożyłam
    korektę tej mylnej deklaracj za XI.
    US mimo wyjasnień odrzucil korektę nie uznając ani nadpłaty 50,00 zł ani
    możliwosci odliczenia 500 zł.
    Znam przepis art,19 pkt.3 o tym , że obniżenie podatku należnego następuje
    za m-c w którym podatnik otrzymal fakturę lub w rozliczeniu za m-c nastepny.
    Wiem,że odliczanie to prawo - przywilej. Z prawa tego nie zrezygnowałam
    owszem skorzystałam tyle tylko, że w sposób mylny rachunkowo..
    Jak się ma do tego :
    a/ prawo do korekty
    b/treść art 79 & 2 pkt 1b. Ordynacji podatkowej.
    Może ktoś z Szanownych grupowiczów miał podobny problem.
    Bardzo licze na Orke i nie tylko .Przeciez ten fiskus nas wykonczy, nie
    mogac dobrac się do d..... panom typu Habich i innym.
    Kwoty ktore wpisałam są fikcyjne dla uproszczenia sprawy.
    Czekam niecierpliwie na rady!

  • 2. Data: 2002-03-01 18:54:52
    Temat: Odp: ORKO pomocy!
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik AG <a...@w...ipl.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5ohg7$alf$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Jak się ma do tego :
    > a/ prawo do korekty
    > b/treść art 79 & 2 pkt 1b. Ordynacji podatkowej.
    Jak US interpretują art. 19 ust. 3b wiemy wszyscy:-(((

    Możesz spróbować złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty - jeżeli US wyda
    decyzję odmowną wnieś odwołanie do IS.

    Ostatnio pojawiły się w prasie informacje o korzystnym wyroku NSA - Gazeta
    Prawna z 14.02.2002

    Orka