  • 11. Data: 2003-03-25 23:28:04
    Temat: Re: Czy to jest kosztem uzyskania przychodów?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Mar 2003 00:06:45 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> zakodował:

    >A dlaczego przy KUP posilkujesz sie UoR ?

    Ponieważ padło pojęcie "koszt własny sprzedaży" - które jest czysto
    księgowe i nie pada w ustawie PDOF ani PDOP.

    >Kupujac po cena rynkowych ?
    >Chyba przesadziles.

    A bez metafor? Jakie znaczenie ma rodzaj ceny? Z czym przesadziłem?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2003-03-25 23:37:52
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]

    > księgowe i nie pada w ustawie PDOF ani PDOP.

    > A bez metafor? Jakie znaczenie ma rodzaj ceny? Z czym przesadziłem?

    Z tym "komisyjnym niszczeniem".
    Gdzie tu wyludzenie VAT (no chyba, ze metoda na Habicha)?

    A czy "j23" moze sprzedac te zapasy za symboliczne 1 zł, zeby uzyskac KUP?

    Karol

  • 13. Data: 2003-03-26 00:05:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Mar 2003 00:37:52 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> zakodował:

    >Z tym "komisyjnym niszczeniem".
    >Gdzie tu wyludzenie VAT (no chyba, ze metoda na Habicha)?

    Kupujesz towar x za 100PLN+22% VAT. VAT sobie odliczasz, czyli tak
    naprawdę płacisz 100PLN. Teraz "niszczysz" komisyjnie a praktycznie
    sprzedajesz po 110 ale bez fa i VAT - dalej nie widzisz, gdzie jest
    wyłudzenie? Gdybyś ten towar oficjalnie dał w prezencie, to musisz
    wystawić fakturę na sam VAT - chodzi o to, że rozdawać możesz swoje, a
    to co się należy tak czy inaczej trafić do fiskusa musi.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2003-03-26 00:12:50
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > wystawić fakturę na sam VAT - chodzi o to, że rozdawać możesz swoje, a
    > to co się należy tak czy inaczej trafić do fiskusa musi.

    To jest tylko argument na to, ze nie mozna kantowac, bo takim kantowaniem
    jest sprzedaz bez faktury.
    Natomiast AFAIR ustawa o VAT daje prawo odliczania VAT naliczonego VAT
    naleznego.
    Co do KUP nie przekonales mnie.
    Ale rano sobie spokojnie poczytam literature i sie podszkole.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 14. Data: 2003-03-26 00:12:50
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

  • 15. Data: 2003-03-26 00:12:50
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

  • 17. Data: 2003-03-26 02:51:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Mar 2003 01:12:50 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> zakodował:

    >To jest tylko argument na to, ze nie mozna kantowac, bo takim kantowaniem
    >jest sprzedaz bez faktury.

    No, to był jeszcze bardziej przejasrawiony przypadek, ale bez
    sprzedaży też nie jest uczciwie gdy ktoś rozdaje/niszczy własne netto
    RAZEM ze społecznym VATem. Jak nie odliczyłeś VATu - OK, towar jest
    cały Twój. Ale jak odliczyłeś, to nie jest tylko Twój. Zabrałeś w
    pewnym sensie od fiskusa podatek, który zapłacili wszyscy poprzednicy
    w procesie produkcyjnym i powinieneś go oddać (a najlepiej dodać jakąś
    wartość dodaną do tego towaru i zapłacić od niej podatek). Taka jest
    ogólna zasada, od której są oczywiście wyjątki.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2003-03-26 08:07:32
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Tue, 25 Mar 2003 13:47:35 +0100, "j23"
    <w...@s...com.pl> wrote:

    >Chce komisyjnie zniszczyc czesc zapasow magazynowych (materialy do
    >produkcji), poniewaz sa juz bezuzytecznie - zmiana branzy. Nie jest tez
    >mozliwe sprzedanie ich (sa to glownie ulotki, instrukcje, pudelka kartonowe,
    >itp.).
    >
    >Pytanie za 100 punktow, czy wartosc zniszczonych w ten sposob materialow
    >bedzie moim kosztem uzyskania przychodu? Dodam, ze prowadze pelna ksiegowosc
    >(sp. z o.o.).

    Jakkolwiek by to nie zaksięgować, te koszty nie będą KUP. Nie są
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów. W ślad za tym idzie korekta
    VAT naliczonego, nie wykazanie należnego jak to twierdzi Kaizen ale
    właśnie korekta naliczonego.
    Jedyny sposób aby zaliczyć to do kosztów podatkowych jest sprzedać te
    śmieci, choćby za symboliczną złotówkę na makulaturę.

    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 19. Data: 2003-03-26 09:46:36
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Jedyny sposób aby zaliczyć to do kosztów podatkowych jest sprzedać te
    > śmieci, choćby za symboliczną złotówkę na makulaturę.

    Zajrzalem do Leksykonu Zubrzyckiego i jedyne co znalazlem co mogłoby pasowac do
    opisanej sytuacji to pismo MF z dnia 14.04.1999 (PO3-MD-720-722-116/99) w
    ktorym odnosza sie do art. 16 ust.1 pkt. 5 ustawy o PDOP czyli stratach w
    srodkach obrotowych. Straty te sa KUP.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 20. Data: 2003-03-26 13:20:26
    Temat: OT: Czy to jest kosztem uzyskania przychodów?
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Erm... uważasz że zaliczenie w "armię darmozjadów" jest nobilitacją ??
    > ;)
    Nobilitacja to nie jest, ale tez i nie iwektywa, raczej stwierdzenie faktu.
    A tak w ogole to po prostu wkurza mnie jesli ktos uwaza, ze biznes prowadzi
    sie tylko po to zeby placic podatki

    > Acha. A to nie była sugestia inwektywy pod adresem Kaizena ;)

    no tu moze i masz racje...

    > Nie irytuj się, to nie Kaizen pisał ustawę :( !
    > Szukasz kozła ofiarnego ?? ;)

    Nie szukam, ale przeczytaj co napisal Kaizen: "A dlaczego państwo (czyli my
    wszyscy) mamy płacić za Twoje nieudane decyzje?" - Kto za to placi Panstwo?!
    tym ze ja zaplace mniejszy podatek? Ja juz powinienem zaplacic mniejszy
    podatek, bo pieniadze na te materialy wydalem pare lat temu, a to ze nie
    wszystko zeszlo, to nawiasem mowiac bardziej wina rzadzacych (slaba
    koniunktura gospodarcza) niz moja.

    Jak ktos choc troche mysli, to zdaje sobie sprawe, ze prowadzac firme
    podejmuje sie rozne decyzje udane i nieudane, gdyby nie mozna bylo tych
    nieudanych zaliczyc do KUP to dopiero bylaby paranoja.

    Nawiasem mowiac materialy, ktore chce zlikwidowac, to glownie ulotki i
    broszury, moge zorganizowac akcje (oczywiscie fikcyjna) wysylania tych
    ulotek do klientow i wtedy spokojnie bedzie to KUP, ale ja po prostu chce
    uniknac tworzenia niepotrzebnych fikcji...