    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: OT: Zmiany w rejestracji firm
    Date: Wed, 6 Aug 2003 19:00:49 +0200

    On Mon, 4 Aug 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Argumenty znam i wiem też, że uzasadnić da się naprawdę
    >+ wszystko - nawet wożenie niepotrzebnych gaśnic w milionach
    >+ samochodów by wziąć pierwszy z brzegu przykład.

    Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z gościem który miał
    wątpliwą okazję wyładować dwie gaśnice na tlącym się po
    kolizji pojeździe, poskutkowało.
    Wiesz co powiedział ? - że kupi sobie większą, bo te pół
    kila "środka" to mu tylko przypadkiem wystarczyło....

    Ze swojej strony ponowię argument: na *.prawo kilka razy były
    dyskusje kiedy ktoś szukał firmy: miał NIP, nazwę, nie miał numeru
    ewidencyjnego - więc nie wiedział *w którym* urzędzie szukać.
    Pomijając sprawę że bzdurą jest niemożność uzyskania informacji
    o numerze ewidencyjnym z US (tj: że brak prawa do złamania
    *takiej* "tajemnicy skarbowej") to przy KRS nie ma problemu:
    znasz nazwę - znajdziesz przedsiębiorcę, nawet jak się
    przeprowadzi za granicę :> (uprzedzam: mieszkam i mam
    "siedzibę" kilometr od granicy miasta :))

    [...koszty...]

    Owszem, racja. Ja byłbym za tym żeby dać większy czas
    od obowiązku rejestrowania *nowych* DG w KRS do przeniesienia
    "starych" - część się przeniesie sama (z powodu np. zmiany
    wpisu !)...

    [...]
> [...]
    >+ poskutkowało oszczędnościami przez wyrzucenie części zbędnych
    >+ urzędników gdyz taki przypadek jeszcze się chyba nie zdarzył.
    >+
    >+ Rozpoczynając DG wpisałem sie raz w EDG. Uważam, że to
    >+ wystarczy i naprawdę nie mam ani czasu ani ochoty na bieganie
    >+ po jakichś sądach z papierami i płacenie następnych quasipodatków.
    >+ Nie mam nic przeciwko jednolitej bazie ale jeśli jakiś mędrzec
    >+ to wymyslił to niech jeszcze wymyśli jak to zrobić bez angażowania
    >+ mojego czasu i bez wyciągania ode mnie kolejnych pieniędzy.

    To rozumiem i popieram :)
    Przynajmniej ci urzędnicy mieliby zastosowanie: przepisywanie
    danych z EDG do KRS !! Jakby jeszcze musieli zrobić weryfikację
    (przez pofatygowanie się do siedziby i sprawdzenie że 50 lat
    temu tam *był* dom... ;>) ...to by było !
    :)

    >+ A tak na marginesie - jako jednoosobowa firma mam już kilka
    >+ różnych numerków - regon, nip, pesel a jeszcze od czasu do czasu
    >+ trzeba rzucić numerem dowodu.

    Tak na marginesie to ja uważam że niestety (jako społeczeństwo)
    jesteśmy podatni na działania totalitarne jak mało kto.
    Przecież wymaganie podawania np. PESELA w celach innych niż
    zamierzone oraz w miejscach do których nie jest potrzebny
    powinno być *oczywiście zakazane* !!

    Ale *niemal wszyscy* uważają to za taki drobiazg, że...
    szkoda gadać :( Za to tam gdzie jest jakoby ustawowa
    jawność - są dziwolągi pt. "urząd odmawia" (patrz: podanie
    namiarów na przedsiębiorcę na podstawie NIP czy numeru
    księgi wieczystej na podstawie lokalizacji, czyli wpisu
    do rejestru gruntów). Totalny brak logiki :(

    [...]
    >+ Nasze nieszczęście polega na tym, że zupełnie brak u nas
    >+ tradycji myślenia w stylu "co by tu jeszcze uprościć i ułatwić"
    >+ a raczej większość decydentów sprawia wrażenie jakby tylko
    >+ kombinowała "co by tu jeszcze dołożyć".

    Prawda :(
    [...]
    >+ > Serdecznie pozdrawiam,
    >+ Wzajemnie