    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: OT: Zmiany w rejestracji firm
    Date: Wed, 6 Aug 2003 22:48:01 +0200

    On Wed, 6 Aug 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ No dobra, skoro mamy OT to spytam czy przed wprowadzeniem
    >+ tego przepisu ktoś przeprowadził jakieś statystyczne badania
    >+ uzasadniające wprowadzenie takiego obowiązku? Czy wyniki
    >+ tych badań są gdzieś dostępne? Czy jest jakas analiza ekonomiczna?

    Sądzę że nie. O ile wiem to gdzieś już widziałem komentarze
    zgodne z opisanym doświadczeniem: że po pierwsze jeśli już
    - to gaśnice powinny byc większe :]

    >+ By użyć Twoich słów - mnie sie wydaje, że jako społeczeństwo
    >+ jestesmy podatni na wszelkiej maści manipulacje.

    Niezaprzeczalnie.

    [...]
    >+ i wybuchają, stąd i powszechne przekonanie jakie to auta są strasznie
    >+ niebezpieczne i zapalne. Ale codzienne doswiadczenia temu przeczą -
    >+ zarówno moje własne jak i moich znajomych.

    Pozostając OT - płonącego samochodu nie widziałem, płonący
    motocykl - i owszem (nie po wypadku, "samozapłon w trakcie
    jazdy" :> !). Wraki - jak najbardziej. Znaczy: prawdopodobieństwo
    może i jest małe, ale nie pomijalne :) Jaka jest proporcja
    ceny gaśnica/samochód ?

    >+ Podsumowując - tzw. opinia publiczna jest jak plastelina, którą
    >+ mozna kształtować prawie dowolnie jeśli tylko robi się to umiejętnie :-(

    W pełni zgoda :(

    [...szukanie "przedsiębiorców"...]
    >+ I znowu pytanie - ilu w skali kraju jest takich "ktoś-ów", jaki to
    >+ procent i czy wystarczający aby gonić i grabić kilka milionów DG?
    [...]
    >+ > Pomijając sprawę że bzdurą jest niemożność uzyskania informacji
    [...]
    >+ To może zamiast wprowadzać nowy powszechny i kosztowny
    >+ obowiązek rozsądniej byłoby zastanowić się jak rozwiązać pewne
    >+ kwestie znacznie taniej wykorzystując juz istniejące dane?

    Wiesz jak kto jest z psami które szczekają lecz nie gryzą ??
    Ja to wiem, ty to wiesz... ;)
    *KTO* ma tym się zająć, jeśli społeczeństwo w wyborach nie
    uważa tych spraw za ważne ? A rządzący - wskutek *wyborów*
    właśnie - takoż !

    [...]
    >+ Ale biurokracja ma to do siebie, że wszyscy urzędnicy i tak mają
    >+ już po uszy roboty, a im jest ich więcej tym więcej mają pracy.

    ...a ustawodawca o to dba, nie można zaprzeczyć.
    Zresztą - Unia chyba też niezgorzej rozwija biurokrację :(
    [...]
    >+ Ano - ale logika nie jest naszą specjalnością :-(

    ...z wiadomym skutkiem :(
    "więcej statków[1] tonie wskutek nieznajomości logiki niż
    nieznajomości nawigacji" - jakoś tak lub podobnie, to niejaki
    admirał Nelson...
    [1] - nie pamiętam czy tam było "statków" czy "okrętów".

    ...i ja też :)

    - Gotfryd