  • 1. Data: 2007-05-01 07:52:49
    Temat: Obciążenia podatkowe DG za komuny......
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Z okazji Święta Pracy takowa refleksja mnie naszła. Jestem obywatelem
    który w dniu upadku komuny miał dwadzieścia lat i nie prowadziłem w
    tamtych czasach DG. Ale zapewne są na grupie osoby które zahaczyły swoją
    aktywnością przedsiębiorczą o tamte realia i chciałbym się teraz zapytać
    jak wtedy wyglądało prowadzenie DG a w szczególności jak wyglądały w
    tamtych czasach obciążenia podatkowe (ZUS także) osób prowadzących DG w
    porównaniu do realiów dzisiejszych. Innymi słowy który ustrój bardziej
    _kroił_ podatników prowadzących własną działalność?

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2007-05-02 07:54:12
    Temat: Re: Obciążenia podatkowe DG za komuny......
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Stawkowo tyo nie wiem, ale zobacz tą wypasioną komunistyczną regulację:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19720530339

    Pomijając represyjne stawki dla burżuazji i bykowe,
    obecna ustawa ma jakieś 10x tyle objętości..

  • 3. Data: 2007-05-02 08:33:21
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 01 May 2007 09:52:49 +0200, DaNsOuNd <d...@a...pl>
    wrote:

    > Innymi słowy który ustrój bardziej
    >_kroił_ podatników prowadzących własną działalność?

    poczytaj sobie o domiarze...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-02 08:44:47
    Temat: Re: Obci??enia podatkowe DG za komuny......
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    http://www.money.pl/podatki/historia_pitu/mikrofon/

  • 5. Data: 2007-05-02 10:04:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > http://www.money.pl/podatki/historia_pitu/mikrofon/

    "Były też w latach 70. i 80. pewne absurdy z dzisiejszego punktu widzenia.
    Administracyjnie okreœlano, jakie obroty powinny być w firmie o danym
    profilu działalnoœci. Jeœli sklep miał niższe obroty, to podatek naliczało
    się od tych, jakie powinny być według norm szacunkowych"

    Ciekawe, ale posty wskazujące na istnienie takich praktyk były na
    niniejszej grupie *w zeszłym roku*.
    Po prawdzie nie dotyczyło to obrotów o przychodu, nie powoływało się
    na "ministerialne normy" ale "ceny w innych sklepach podobnego rodzaju"
    (ja już pomijam, że z pominieciem cen w hipermarketach) tudzież
    nie na "normy" lecz przepisy i nieuczciwej konkurencji (przez sklepikarza
    a nie hipermaket!) ale z takim samym skutkiem.

    Czy autor wywiadu chciał "między wierszami" przekazac jakąś informację?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-05-02 10:19:56

    Dnia 02-05-2007 o 12:04:41 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > a nie hipermaket!) ale z takim samym skutkiem.
    >
    > Czy autor wywiadu chciał "między wierszami" przekazac jakąś informację?

    USy mają jakieś swoje "roczniki statystyczne" z których biorą
    "wymagany" poziom dochodu do przychodu i inne cudaczne wskaxniki
    dla różnych branż i na tej podstawie ścigają :)