  • 1. Data: 2002-03-19 14:19:49
    Temat: Obliczanie struktury zakupów e ewidencji VAT.
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Prowadzę sprzedaż towarów opodatkowanych 22% VATem oraz usług zwolnionych z
    VATu.
    Wiem, że przy księgowaniu rachunku telefonicznego firmowego należy odliczać
    VAT wg struktury zakupów. Księgowość prowadzę samodzielnie, ale po rozmowie
    z zaprzyjaźnionym biurem rachunkowym naszła mnie wątpliwość czy dobrze
    robię. Do końca nie wiedzieli czy strukturę oblicza się na podstawie zakupów
    z danego miesiąca czy z ostatnich 6 m-cy?
    Czy coś się zmieniło od 01.01.2002 w tej kwestii? Proszę o szybką pomoc.

    Aha i co zrobić jeśli w styczniu odliczyłem VAT w kwocie niecałych 25zł wg
    struktury zakupów ze stycznia i złożyłem juz oczywiście VAT-7?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-03-19 14:25:52
    Temat: Re: Obliczanie struktury sprzedaży w ewidencji VAT.
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Oczywiście chodziło mi o strukturę sprzedaży :)

  • 3. Data: 2002-03-19 14:31:55
    Temat: Odp: Obliczanie struktury zakupów e ewidencji VAT.
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski <a...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a77hem$pcj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > z danego miesiąca czy z ostatnich 6 m-cy?
    > Czy coś się zmieniło od 01.01.2002 w tej kwestii? Proszę o szybką pomoc.
    -------
    Nic się nie zmieniło.
    Struktura z miesiąca.
    Okres 6 miesięcy dotyczy tylko rozliczania VAT naliczonego przy zakupie ŚT i
    WNiP dot. sp. opod. i zwoln.

    Orka

  • 4. Data: 2002-03-19 14:48:05
    Temat: Re: Obliczanie struktury zakupów e ewidencji VAT.
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Struktura z miesiąca.
    > Okres 6 miesięcy dotyczy tylko rozliczania VAT naliczonego przy zakupie ŚT

    Dzięki wielkie, wyprowadziłem również z błędu panią w biurze rachunkowym,
    która nie doczytała ustawy i twierdziła że z 6 m-cy...... dobrze że jednak
    prowadzę księgowość sam i są takie dobre dusze na p.s.p.p. :-)