  • 1. Data: 2006-02-12 13:34:36
    Temat: Obliczanie ulgi odsetkowej
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam nietrywialny problem z obliczeniem wysokości odsetek, które mógłbym
    odliczyć od podstawy opodatkowania.
    Ten rok bedzie pierwszym rokiem odliczania ulgi odsetkowej przeze mnie.
    Kredyt byl zaciagniety w 2003 roku.
    Początkowo kredyt był wypłacany w transzach i płaciłem jedynie odsetki od
    juz wyplaconych transz. Po pewnym czasie kwota kredytu przekroczyła
    graniczne 189 tys. i od tego momentu powinienem wprowadzić mnożnik aby
    uzyskać kwote mozliwą do odliczenia.
    Jak to zrobić otrzymując od banku zaświadczenie o treści "odsetki zapłacone
    w roku np 2004 wynosza 15 tys"? Przecież odliczam 100% poczatkowych odsetek
    od transz nie przekraczajacych 189 tys a odsetki zawarte w kazdej racie sa
    liczone od innej kwoty kredytu więc i mnożnik potrzebny do oblicznia kwoty
    odliczenia jest co miesiac inny.
    Jak na takiej podstawie US oblicza odsetki, które mogę odliczyć skoro
    podstawa do skorzystania z ulgi jest posiadanie zaświadczenia takigo jakie
    posiadam(z ta łączną kwotą odsetek i bez kwoty kredytu - bo przecież w
    każdym miesiącu była inna)?

    Dzięki za pomoc,
    Kuba