  • 1. Data: 2006-02-12 12:14:36
    Temat: sprzedaż samochodu
    Od: "[Tomek]" <a...@j...w.stopce.waidomosci.pl>

    Witam,
    Chcę sprzedać samochód , który był wcześniej w mojej firmie(leasing), DG
    została zamknięta. W US powiedziano mi, że samochodu nie mogę
    sprzedać przez okres 5 lat, gdyż zapłacę vat, który został odliczony.
    Ale ktoś mi powiedział że to będzie vat od kwoty na fakturze
    zakupu(wykupu) od leasingodawcy. Czy to jest prawda? Czy może ktoś
    praktykował takie operacje? Za jakieś podpowiedzi będę wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-02-13 14:25:52
    Temat: Re: sprzedaż samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Feb 2006, [Tomek] wrote:

> [...]
    > została zamknięta. W US powiedziano mi, że samochodu nie mogę sprzedać przez
    > okres 5 lat, gdyż zapłacę vat, który został odliczony.

    Coś mi tu nie pasuje.
    Jeśli *miał* być zapłacony VAT, to w momencie zamykania DG!
    Przecież "przekazanie na cele nie związane z DG" jest opodatkowane VAT

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-14 09:51:40
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Jak to nie możesz? Możesz z nim zrobić co zechcesz, tylko musisz się liczyć
    ze skutkami podatkowymi tych działań. A te 5 lat, to akurat dotyczą podatku
    dochodowego z dg, który musiałbyś zapłacić, gdybyś przed ich upływem
    sprzedawał ten samochód (jako związany z dg). I to w zasadzie nie 5, ale 6
    lat ma upłynąć pomiędzy wycofaniem z dg a sprzedażą takiego środka
    trwałego - uopdof art.10 ust.2. pkt.3).

    gdyż zapłacę vat, który został odliczony.

    > Coś mi tu nie pasuje.
    > Jeśli *miał* być zapłacony VAT, to w momencie zamykania DG!

    Dokładnie. Remanent likwidacyjny dla podatku VAT był robiony?

    Graszka