  • 1. Data: 2004-04-28 07:20:28
    Temat: Obliczenie wylicznie PITa-11 (gdy PITa brak!)
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam,
    Próbuję wyjść na właściwe dane z PITem-11 (którego nie otrzymałem od
    poprzedniego pracodawcy).

    Wiem ile zarabiałem superbrutto i wiem ile dostawałem kasy na konto.
    Mam jeszcze raporty ZUSowskie ZUS-RUMA i próbuję teraz dojść do zasadniczych
    kwot.

    Ile pobrano mi składek na ubezp. zdrowotne?
    Ile pobrano mi zalicznik na podatek?
    I ile powinien wynosić podatek naliczony od właściwej podstawy?

    ...kombinując wyliczenia - wychodziło by mi tak

    SUPERBRUTTO - emerytalne (19,52% /2) - rentowe (13% /2) - choprob (2,45%) =
    Podstawa opodatkowania (z odrzuceniem groszy)

    Podatek = Podstawa * 0,19 - (44,17 * ILOŚĆ MIESIĘCY ZATR)
    Zdrowotne pobrane = Podstawa opodatkowania * 8%
    Zdrowotne do odliczenia = Podstawa opodatkowania * 7,75%

    Podatek zaliczki = Podatek - Zdrowotne do odliczenia

    I właśnie tu mi się nie zgadza .... co jest nie tak? Podstawa zdrowotnego?

    Również nie wychodzi mi wpłata netto na konto, która powinna być

    WPŁ_NETTO = SUPERBRUTTO - emerytalne - rentowe - choprob - zdowotne pobrane -
    zaliczka na podatkek
    I tu po prostu podejrzewam błąd w metodzie ustalenie kwoty podatku, jak powinna
    być podstawa liczenia podatku i jaka zaliczka miesięczna?

    Z góry dzięki za podpowiedź
    Pozdr.//NF

  • 2. Data: 2004-04-28 07:43:26
    Temat: Re: Obliczenie wylicznie PITa-11 (gdy PITa brak!)
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam ponownie,
    Obliczanie podatków 'unplugged' nie jest najlepsze.
    Już znalazłem dokładne wyjaśnienie i wyszło :)
    http://www.money.pl/podatki/pit_2003/oblicz/

    Pozdr//NF

  • 3. Data: 2004-04-28 08:34:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello NF,

    Wednesday, April 28, 2004, 9:20:28 AM, you wrote:

    > Próbuję wyjść na właściwe dane z PITem-11 (którego nie otrzymałem od
    > poprzedniego pracodawcy).

    [...]

    > Podatek = Podstawa * 0,19 - (44,17 * ILOŚĆ MIESIĘCY ZATR)

    Brakuje zryczłtowanych kosztów uzyskania przychodu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl