  • 1. Data: 2004-09-15 16:08:45
    Temat: Obnizenie stawki amortyzacyjnej
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Zgodnie z art. 16i, ust. 5 mozna obnizac stawki z zalacznika do tej ustawy.
    Nie ma zadnych dodatkowych warunkow.
    Pytanie : skad wynika warunek, ze obnizenie nie przekroczy 50 %, z ktorym to
    spotkalem sie w opracowaniach ( niestety bez podania zrodla ).

    Za odpowiedzi : "Po sprawiedliwosci..." dziekuje :> Potrzebuje konkretnych
    danych.

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 2. Data: 2004-09-15 16:09:41
    Temat: Re: Obnizenie stawki amortyzacyjnej
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ci9p7k$md0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zgodnie z art. 16i, ust.

    CIT. Oczywiscie ustawy o CIT.

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe 5

  • 3. Data: 2004-09-15 17:01:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Jaroslaw Soja wrote:

> [...]
    >+ Pytanie : skad wynika warunek, ze obnizenie nie przekroczy 50 %, z ktorym to
    >+ spotkalem sie w opracowaniach ( niestety bez podania zrodla ).

    Nie ze "starych" treści ustaw podatkowych ? (jak rozumiem o amortyzację
    PODATKOWĄ a nie rachunkową chodzi :)) Stawiam 97% na tę wresję :)
    Już nie pamiętam czy w 2003 jeszcze było ograniczenie - ale chyba
    w 2002 raczej tak, stawki można było "regulować" tylko od 0...100%
    (bądź do 200% dla "przyspieszonej").

    >+ Za odpowiedzi : "Po sprawiedliwosci..." dziekuje :> Potrzebuje konkretnych
    >+ danych.

    Wrrr... konkretów powiadasz... no dobrze. Ale będzie z ustawy
    dla "fizycznych", już mam co nieco...
    Na 31.XII.2003 na pewno można było "dowolnie".
    Na 10.26.2002 na pewno było ograniczenie:
    +++++++
    Art. 22i. 1. Odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych,
    z zastrzeżeniem art. 22j–22ł, dokonuje się przy zastosowaniu
    stawek [...]
    [...]
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych
    stawki dla środków trwałych – nie więcej niż o połowę ich wysokości.
    Obniżenia stawki bądź przyjęcia w poprzedniej wysokości dokonuje
    się począwszy od pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego.
    ------

    Dla PDoOP było taj jak dla OF.
    Czytasz stare komentarze albo przepisy do rachunkowości, a tu
    widać o podatek idzie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-09-15 17:23:43
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
    > Czytasz stare komentarze albo przepisy do rachunkowości, a tu
    > widać o podatek idzie ;)

    No wlasnie tak myslalem. Grr ide na pregierz pietnowac wydawnictwo Dyfin za
    to, ze stosuje tak mala czcionke :) i siebie, ze czytam bez okularow na
    nosie.

    Dzieki za odpowiedz, wracam do dlubaniny.

  • 5. Data: 2004-09-15 20:36:34
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    Szukam zlecen na prowadzenie pelnej ksiegowosci i KPR. Moze ktos cos ma albo
    jakies forum gdzie ksiegowi moga szukac ofert. Mam tez na mysli doradztwo
    finansowe, busienss plany etc.
    pozdr.
    KJ