  • 1. Data: 2009-12-17 08:37:31
    Temat: Obrot firmy a rejestracja do VAT
    Od: "Janek Niemowa" <j...@p...pl>

    Witam

    Mam pytanie: Zalozmy ze wykonuje usluge w PL dla podmiotu ktory ma siedzibe
    po za granica PL, platnosc przychodzi z konta tego podmiotu z kraju gdzie
    jest jego siedziba. Vat jest placony przez ten podmiot w jego kraju (wedlug
    przepisow jezeli byl bym VATowcem to i tak wystawialbym na fakturze VAT 0.00
    PLN oraz deklaracje VAT-UE).

    Teraz: czy obrot po ktorym nalezy zarejestrowac sie do VAT (40k PLNczy tam
    80k PLN w 2010) liczy sie tylko z podmiotami krajowymi czy z wszystkimi
    podmiotami ? Czy musze rejestrowac sie do VAT, jezeli wiem ze moj obrot z
    tym podmiotem przekroczy owe 40k/80k PLN.

  • 2. Data: 2009-12-17 09:18:48
    Temat: Re: Obrot firmy a rejestracja do VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2009 o 09:37:31 Janek Niemowa <j...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > podmiotami ? Czy musze rejestrowac sie do VAT, jezeli wiem ze moj obrot z
    > tym podmiotem przekroczy owe 40k/80k PLN.

    Zakładam że chodzi o usługi niematerialne o kórych mowa w obecnym
    art 27 ust. 3/4 utawy o VAT. *Wg mnie* taki obrót nie spełnia definicji
    sprzedaży
    w związku z tym można wyciągnąć i 200000 obrotu i nie trzeba sie
    rejestrować
    jako VATowiec.

    Przy czym w przypadku usług np. informatycznych ciężko się wymigać
    od doradztwa, które powoduje automatyczny "wlot" na VAT niezależnie
    od obotu.

    Natomiast od 1. stycznia 2010 przepisy się zmieniają,
    nie wiem czy w tym zakresie też są jakieś nowości.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-17 12:35:41
    Od: "Janek Niemowa" <j...@p...pl>

    Zalozmy ze sa to uslugi IT dla miedzynarodowej firmy w pl, jednak przez
    posrednika ktory ma siedzibe (tylko) w uk.
    Posrednik rozlicza VAT w uk, placi mu miedzynarodowa firma tez w uk. Czy
    musze sie rejestrowac do VATu po przekroczeniu
    tych 80k , skoro i tak wtedy bede wystawial faktury z VAT 0.00 ?

    Obrot przekrocze, ale z podmiotem zagranicznym, nie krajowym.